Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Στα χαμηλά έτους η αγορά των VLCCs – Επιβραδύνεται η δραστηριότητα
Πλησιάζοντας στο τέλος του πρώτου δεκαπενθήμερου του Αυγούστου, βλέπουμε την αγορά των VLCCs να επιστρέφει στα πρόσφατα χαμηλά της αν και κάπου εδώ φαίνεται να πιάνει πάτο, επισημαίνει σε ανάλυση του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Τα ναύλα για το δρομολόγιο από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής (Middle East Gulf – MEG) προς την Κίνα έχουν υποχωρήσει σε επίπεδα που είδαμε ξανά πριν το πρόσφατο ράλι των spot τιμών, αναφέρει.
Το κλίμα του πρώτου δεκαπενθήμερου του Αυγούστου αντικατοπτρίζει τις συνθήκες της αγοράς που επικρατούσαν την ίδια περίοδο πέρυσι. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι καλοκαιρινοί μήνες συνήθως δεν αποτελούν αξιόπιστο μέτρο για την τάση της αγοράς, λόγω της αδύναμης εποχικότητας.
Επιπλέον, οι συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις περιπλέκουν περαιτέρω τις προοπτικές για τις τιμές του πετρελαίου και τη μελλοντική ζήτηση από την Ασία, προσθέτοντας περισσότερη αβεβαιότητα.
Στην αγορά του Ατλαντικού, ο τομέας των VLCCs επίσης αντιμετωπίζει προκλήσεις, με τα ναύλα για τη διαδρομή από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα να παραμένουν χαμηλά. Πηγές από μεσίτες αναφέρουν ότι κάποια συμβόλαια έχουν συμφωνηθεί εκτός αγοράς υποδηλώνοντας ότι οι επίσημες τιμές μπορεί να μην αποτυπώνουν πλήρως την τρέχουσα δυναμική.
Ωστόσο, η αγορά παραμένει ασταθής, με τους βασικούς δείκτες να εξακολουθούν να βρίσκονται υπό πίεση.
Κοιτώντας μπροστά, υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία για πιθανή βελτίωση. Φαίνεται να διαμορφώνεται μία υγιέστερη λίστα διαθέσιμων πλοίων η οποία, τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες, θα μπορούσε να συμβάλει στη σταθεροποίηση τόσο της spot αγοράς όσο και αυτής των futures.
Εάν αυτή η τάση συνεχιστεί, θα μπορούσε να δώσει την απαραίτητη ώθηση στο κλίμα της αγοράς, αν και οποιαδήποτε ανάκαμψη ενδεχομένως να είναι εύθραυστη λαμβάνοντας υπόψιν τις ευρύτερες αβεβαιότητες.
Σε γενικές γραμμές, ενώ η αγορά των VLCCs τόσο στη Μέση Ανατολή όσο και στον Ατλαντικό δυσκολεύεται, η αλληλεπίδραση των γεωπολιτικών εντάσεων, των διακυμάνσεων των τιμών του πετρελαίου και της εξελισσόμενης ζήτησης από την Ασία θα είναι κρίσιμη για τη διαμόρφωση των ναύλων στα δεξαμενόπλοια, με οποιαδήποτε πιθανή μεταβολή να λαμβάνει χώρα όχι νωρίτερα από τις αρχές του φθινοπώρου, αναφέρει ο κ. Σοφιός.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε επίσης:
PSA: Πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη Διαχειριστών Τερματικών Σταθμών με μερίδιο 7,2%
Toro Corp. (Πέτρος Παναγιωτίδης): Κέρδη 23,3 εκατ. στο εξάμηνο και ρευστότητα 189,2 εκατ. δολαρίων
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 4,58 εκατ. δολαρίων
Πλησιάζοντας στο τέλος του πρώτου δεκαπενθήμερου του Αυγούστου, βλέπουμε την αγορά των VLCCs να επιστρέφει στα πρόσφατα χαμηλά της αν και κάπου εδώ φαίνεται να πιάνει πάτο, επισημαίνει σε ανάλυση του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Τα ναύλα για το δρομολόγιο από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής (Middle East Gulf – MEG) προς την Κίνα έχουν υποχωρήσει σε επίπεδα που είδαμε ξανά πριν το πρόσφατο ράλι των spot τιμών, αναφέρει.
Το κλίμα του πρώτου δεκαπενθήμερου του Αυγούστου αντικατοπτρίζει τις συνθήκες της αγοράς που επικρατούσαν την ίδια περίοδο πέρυσι. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι καλοκαιρινοί μήνες συνήθως δεν αποτελούν αξιόπιστο μέτρο για την τάση της αγοράς, λόγω της αδύναμης εποχικότητας.
Επιπλέον, οι συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις περιπλέκουν περαιτέρω τις προοπτικές για τις τιμές του πετρελαίου και τη μελλοντική ζήτηση από την Ασία, προσθέτοντας περισσότερη αβεβαιότητα.
Στην αγορά του Ατλαντικού, ο τομέας των VLCCs επίσης αντιμετωπίζει προκλήσεις, με τα ναύλα για τη διαδρομή από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα να παραμένουν χαμηλά. Πηγές από μεσίτες αναφέρουν ότι κάποια συμβόλαια έχουν συμφωνηθεί εκτός αγοράς υποδηλώνοντας ότι οι επίσημες τιμές μπορεί να μην αποτυπώνουν πλήρως την τρέχουσα δυναμική.
Ωστόσο, η αγορά παραμένει ασταθής, με τους βασικούς δείκτες να εξακολουθούν να βρίσκονται υπό πίεση.
Κοιτώντας μπροστά, υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία για πιθανή βελτίωση. Φαίνεται να διαμορφώνεται μία υγιέστερη λίστα διαθέσιμων πλοίων η οποία, τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες, θα μπορούσε να συμβάλει στη σταθεροποίηση τόσο της spot αγοράς όσο και αυτής των futures.
Εάν αυτή η τάση συνεχιστεί, θα μπορούσε να δώσει την απαραίτητη ώθηση στο κλίμα της αγοράς, αν και οποιαδήποτε ανάκαμψη ενδεχομένως να είναι εύθραυστη λαμβάνοντας υπόψιν τις ευρύτερες αβεβαιότητες.
Σε γενικές γραμμές, ενώ η αγορά των VLCCs τόσο στη Μέση Ανατολή όσο και στον Ατλαντικό δυσκολεύεται, η αλληλεπίδραση των γεωπολιτικών εντάσεων, των διακυμάνσεων των τιμών του πετρελαίου και της εξελισσόμενης ζήτησης από την Ασία θα είναι κρίσιμη για τη διαμόρφωση των ναύλων στα δεξαμενόπλοια, με οποιαδήποτε πιθανή μεταβολή να λαμβάνει χώρα όχι νωρίτερα από τις αρχές του φθινοπώρου, αναφέρει ο κ. Σοφιός.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε επίσης:
PSA: Πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη Διαχειριστών Τερματικών Σταθμών με μερίδιο 7,2%
Toro Corp. (Πέτρος Παναγιωτίδης): Κέρδη 23,3 εκατ. στο εξάμηνο και ρευστότητα 189,2 εκατ. δολαρίων
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 4,58 εκατ. δολαρίων