Τι φέρνουν οι προσφορές στα ταμεία των σούπερ μάρκετ
Παραμένουν βασικό όπλο στη φαρέτρα των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών οι προσφορές. To ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκε στο επτάμηνο υπό κάποιου είδους προσφορά στο σύνολο των ταχυκίνητων κωδικών άγγιξε το 26,3% από 25,2% στο αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Circana, η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφεται στην κατηγορία υγείας και ομορφιάς όπου το 30% των προϊόντων πωλήθηκαν σε καθεστώς προωθητικής ενέργειας από 28,3% το περσινό επτάμηνο. Η δεύτερη κατηγορία που έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά (27,5% φέτος από 25,5% στο επτάμηνο 2023) είναι αυτή που αφορά στα προϊόντα σπιτιού ενώ στα τρόφιμα η αύξηση των προσφορών ήταν οριακή, καθώς διαμορφώθηκε στο 25,9% από 25,1%.
Σταδιακή κάμψη της έντασης
Μπορεί η ένταση των προσφορών σε σχέση με πέρυσι να αυξάνεται ωστόσο σταδιακά βαίνει μειούμενη, μετά το πρώτο τρίμηνο όπου τέθηκαν σε εφαρμογή, από την 1η Μαρτίου τα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης για τον εξορθολογισμό των εκπτώσεων σε 13 κατηγορίες προϊόντων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, στο πρώτο τρίμηνο του 2024 το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκε σε κάποιου είδους προσφορά ήταν στο 27,5% (25% την αντίστοιχη περίοδο του 2023), στο διάστημα Ιανουαρίου- Μαίου 2024 μειώθηκε οριακά στο 27,1% (από 25,4% στο αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο και στο διάστημα Ιανουαρίου- Ιουνίου μειώθηκε στο 26,6% (από 25,3% το ίδιο διάστημα του 2023).
Αύξηση της κατανάλωσης
Η αύξηση, πάντως της κατανάλωσης, βασικό ζητούμενο της αγοράς, συνεχίστηκε και τον Ιούλιο τις πωλήσεις στο επτάμηνο να είναι ανοδικές 3% σε όγκο και 2,8% σε αξία σε σχέση με πέρυσι. Ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 6,837 δισεκ. ευρώ ενώ και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων ενισχύθηκε ο όγκος πωλήσεων.
Τα τρόφιμα, που συνεισφέρουν το 81,8% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τόσο σε αξία (+3,7%) όσο και σε όγκο (+2,9%). Ο όγκος πωλήσεων στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς αυξήθηκε κατά 3,1% αλλά η αξία μειώθηκε οριακά (-0,3%).
Στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού οι πωλήσεις σε αξία κατέγραψαν οριακή αύξηση 0,2% ενώ σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 2,2%.
Επιμένουν ανοδικά οι τιμές στα τρόφιμα
Στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών, οι τιμές εμφανίζονται οριακά μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 0,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μείωση οφείλεται στο αρνητικό πρόσημο κατά 3,3% στην κατηγορία των προϊόντων υγείας και ομορφιάς και κατά 1,9% στην κατηγορία των προϊόντων που αφορούν στην οικιακή φροντίδα. Αντίθετα η κατηγορία των τροφίμων, με βάση τα στοιχεία της Circana εμφανίζουν σε ετήσια βάση αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο κατά 0,8%.
Τα τρόφιμα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αποτελούν και τη μοναδική κατηγορία από τις τρεις που σε ετήσια βάση εμφάνισε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο, συγκεκριμένα κατά 0,8%. Αντίθετα, μείωση κατά 3,3% εμφάνισε η κατηγορία των προϊόντων υγείας και ομορφιάς και κατά 1,9% εκείνη των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις παρατηρούνται στα προϊόντα μαγειρικής, κατά 3,8% και στα σνακς κατά 3,4%, κατηγορία που εμφανίζει μείωση στον όγκο πωλήσεων (-0,6%). Αυξημένες τιμές εμφανίζουν και τα αναψυκτικά, καθώς και τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 1,6% και 1,5% αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, τις μεγαλύτερες μειώσεις σε σχέση με πέρσι, εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 6,2%, τα γαλακτοκομικά κατά 3,4%, τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 2,5% και τα καθαριστικά κατά 2,2%. Την μεγαλύτερη άνοδο σε όγκο πωλήσεων κατέγραψαν τα αλκοολούχα ποτά (+8,2%) και τα γαλακτοκομικά (+7,1%).
Φρενάρει η ανάπτυξη των PL
Μπορεί η αγορά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να έχει φτάσει στο 26,8% καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 5,2% σε σχέση με πέρυσι ωστόσο ανοδικά κινείται πλέον μόνο η κατηγορία των τροφίμων, που αποτελεί και τον μεγαλύτερο «τροφοδότη» της συγκεκριμένης αγοράς, καθώς το μερίδιό της ανέρχεται σε 27,4% (από 26,5% το 2023). Το μερίδιο στην κατηγορία υγείας και ομορφιάς ανέρχεται σε 20,3% (από 21,4%) και της κατηγορίας των προϊόντων φροντίδας σπιτιού στο 26% (από 26,3%).
Πάντως, τα private label κινήθηκαν με ρυθμούς χαμηλότερους από τα επώνυμα προϊόντα- αφορούν στο 73,2% του τζίρου και τα οποία κατέγραψαν ανάπτυξη 2,1%.
Διαβάστε επίσης
Σουρωτή ΑΕ: Στόχευση στις διεθνείς αγορές μετά την επιστροφή στα κέρδη
Αριστοτέλης Παντελιάδης: Τι αναφέρει για τη Σκλαβενίτης και την εξαήμερη εργασία στα σούπερ μάρκετ
Όμιλος Φουρλής: Εκκίνηση για τη Foot Locker από τη Βουλγαρία
Παραμένουν βασικό όπλο στη φαρέτρα των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών οι προσφορές. To ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκε στο επτάμηνο υπό κάποιου είδους προσφορά στο σύνολο των ταχυκίνητων κωδικών άγγιξε το 26,3% από 25,2% στο αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Circana, η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφεται στην κατηγορία υγείας και ομορφιάς όπου το 30% των προϊόντων πωλήθηκαν σε καθεστώς προωθητικής ενέργειας από 28,3% το περσινό επτάμηνο. Η δεύτερη κατηγορία που έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά (27,5% φέτος από 25,5% στο επτάμηνο 2023) είναι αυτή που αφορά στα προϊόντα σπιτιού ενώ στα τρόφιμα η αύξηση των προσφορών ήταν οριακή, καθώς διαμορφώθηκε στο 25,9% από 25,1%.
Σταδιακή κάμψη της έντασης
Μπορεί η ένταση των προσφορών σε σχέση με πέρυσι να αυξάνεται ωστόσο σταδιακά βαίνει μειούμενη, μετά το πρώτο τρίμηνο όπου τέθηκαν σε εφαρμογή, από την 1η Μαρτίου τα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης για τον εξορθολογισμό των εκπτώσεων σε 13 κατηγορίες προϊόντων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, στο πρώτο τρίμηνο του 2024 το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκε σε κάποιου είδους προσφορά ήταν στο 27,5% (25% την αντίστοιχη περίοδο του 2023), στο διάστημα Ιανουαρίου- Μαίου 2024 μειώθηκε οριακά στο 27,1% (από 25,4% στο αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο και στο διάστημα Ιανουαρίου- Ιουνίου μειώθηκε στο 26,6% (από 25,3% το ίδιο διάστημα του 2023).
Αύξηση της κατανάλωσης
Η αύξηση, πάντως της κατανάλωσης, βασικό ζητούμενο της αγοράς, συνεχίστηκε και τον Ιούλιο τις πωλήσεις στο επτάμηνο να είναι ανοδικές 3% σε όγκο και 2,8% σε αξία σε σχέση με πέρυσι. Ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 6,837 δισεκ. ευρώ ενώ και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων ενισχύθηκε ο όγκος πωλήσεων.
Τα τρόφιμα, που συνεισφέρουν το 81,8% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τόσο σε αξία (+3,7%) όσο και σε όγκο (+2,9%). Ο όγκος πωλήσεων στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς αυξήθηκε κατά 3,1% αλλά η αξία μειώθηκε οριακά (-0,3%).
Στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού οι πωλήσεις σε αξία κατέγραψαν οριακή αύξηση 0,2% ενώ σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 2,2%.
Επιμένουν ανοδικά οι τιμές στα τρόφιμα
Στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών, οι τιμές εμφανίζονται οριακά μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 0,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μείωση οφείλεται στο αρνητικό πρόσημο κατά 3,3% στην κατηγορία των προϊόντων υγείας και ομορφιάς και κατά 1,9% στην κατηγορία των προϊόντων που αφορούν στην οικιακή φροντίδα. Αντίθετα η κατηγορία των τροφίμων, με βάση τα στοιχεία της Circana εμφανίζουν σε ετήσια βάση αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο κατά 0,8%.
Τα τρόφιμα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αποτελούν και τη μοναδική κατηγορία από τις τρεις που σε ετήσια βάση εμφάνισε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο, συγκεκριμένα κατά 0,8%. Αντίθετα, μείωση κατά 3,3% εμφάνισε η κατηγορία των προϊόντων υγείας και ομορφιάς και κατά 1,9% εκείνη των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις παρατηρούνται στα προϊόντα μαγειρικής, κατά 3,8% και στα σνακς κατά 3,4%, κατηγορία που εμφανίζει μείωση στον όγκο πωλήσεων (-0,6%). Αυξημένες τιμές εμφανίζουν και τα αναψυκτικά, καθώς και τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 1,6% και 1,5% αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, τις μεγαλύτερες μειώσεις σε σχέση με πέρσι, εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 6,2%, τα γαλακτοκομικά κατά 3,4%, τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 2,5% και τα καθαριστικά κατά 2,2%. Την μεγαλύτερη άνοδο σε όγκο πωλήσεων κατέγραψαν τα αλκοολούχα ποτά (+8,2%) και τα γαλακτοκομικά (+7,1%).
Φρενάρει η ανάπτυξη των PL
Μπορεί η αγορά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να έχει φτάσει στο 26,8% καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 5,2% σε σχέση με πέρυσι ωστόσο ανοδικά κινείται πλέον μόνο η κατηγορία των τροφίμων, που αποτελεί και τον μεγαλύτερο «τροφοδότη» της συγκεκριμένης αγοράς, καθώς το μερίδιό της ανέρχεται σε 27,4% (από 26,5% το 2023). Το μερίδιο στην κατηγορία υγείας και ομορφιάς ανέρχεται σε 20,3% (από 21,4%) και της κατηγορίας των προϊόντων φροντίδας σπιτιού στο 26% (από 26,3%).
Πάντως, τα private label κινήθηκαν με ρυθμούς χαμηλότερους από τα επώνυμα προϊόντα- αφορούν στο 73,2% του τζίρου και τα οποία κατέγραψαν ανάπτυξη 2,1%.
Διαβάστε επίσης
Σουρωτή ΑΕ: Στόχευση στις διεθνείς αγορές μετά την επιστροφή στα κέρδη
Αριστοτέλης Παντελιάδης: Τι αναφέρει για τη Σκλαβενίτης και την εξαήμερη εργασία στα σούπερ μάρκετ
Όμιλος Φουρλής: Εκκίνηση για τη Foot Locker από τη Βουλγαρία