Τι συμβαίνει με Πειραιώς και Εθνική, η Motor Oil, η υπομονή και το ενδιαφέρον των Αμερικανών για το FSRU, τα μαθηματικά της ΕΥΔΑΠ, τα πρόστιμα στον Λαβράνο, ο Προκοπίου στο mononews για το Ελληνικό και 3 hot επιχειρηματικά quiz
Τα πακέτα της Πειραιώς, γιατί βούλιαξε η Εθνική
Αγαπητοί αναγνώστες, χθες η αγορά είχε δυο τρία ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία.
Το πρώτο είναι τα πακέτα στην Τράπεζα Πειραιώς. ΠΕΙΡ 0,27% 3,74
Συνολικά 7.000.000 χαρτιά, άλλαξαν χέρια.
Η μετοχή έκλεισε με κέρδη στα 3,886 ευρώ.
Θα σας έχω περισσότερα νέα την Δευτέρα για τους αγοραστές.
Το δεύτερο είναι η βουτιά της Εθνικής.
Η μετοχή υποχώρησε κατά 2,5% στα 7,29 ευρώ.
Σας τα έχουμε πει εδώ και ημέρες και δεν πρέπει να έχετε κανένα παράπονο.
Οι ξένοι κάνουν τα κλασικά παιχνίδια τους έτσι ώστε να πάρουν τα χαρτιά φθηνά.
Τα «ξενόπουλα» θέλουν να αγοράσουν την μετοχή στα πέριξ των 7,5 ευρώ.
Αυτό είναι το ταβάνι τους.
Άρα το σκεπτικό είναι «ας γκρεμίσουμε την μετοχή, προς την περιοχή των 7 ευρώ.
Έτσι ώστε λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει το placement να την φέρουμε και πάλι στην περιοχή του 7,40 -7,50 ευρώ έτσι ώστε το ΤΧΣ να αναγκαστεί να πουλήσει πέριξ των 7,50 ευρώ που θα είναι και το ταβάνι.»
Ωραίες ιδέες.
Στην συνέχεια μετά το placement οι ίδιοι που έχουν αναλάβει τώρα σύμβουλοι του ΤΧΣ και της Eθνικής θα μας «τρελάνουν» στις εκθέσεις ότι «η fair τιμή της μετοχής είναι τα 10-11 ευρώ και πάνω».
Ωραία κόλπα από τους ξένους που έχουν τεράστια δύναμη πυρός που είναι φυσικά άφθονη ρευστότητα.
Πάντως, στο θέμα της Εθνικής, θα πρέπει ταχύτατα το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να ξεκαθαρίσει το ποσοστό που θα πουλήσει.
Θα είναι 10% ή παραπάνω;
Για μια ακόμα φορά η ελληνική επενδυτική κοινότητα βρίσκεται στο σκοτάδι.
METLEN – Intracom
Το τρίτο είναι ο προβληματισμός που υπάρχει στην επενδυτική κοινότητα για δυο κυρίως μετοχές.
Για την Metlen και την Intracom.
Και οι δυο μετοχές έχουν νέα μπροστά τους αλλά υποχωρούν διαρκώς.
Μάλιστα η Metlen έχει υποχωρήσει κάτω από τα 35,5 ευρώ που έγινε το placement του Μάιου του 2024.
Βέβαια θα πρέπει να αφαιρέσουμε το 1,5 ευρώ του μερίσματος που δόθηκε το καλοκαίρι.
Άρα η αντίστοιχή τιμή είναι τα 34 ευρώ, ενώ η μετοχή βρίσκεται στα 33,24 ευρώ.
Περίεργο…
ΓΕΚ-Intrakat
Δυο μετοχές που ξεχώρισαν πάντως χθες ήταν της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Intrakat.
Χωρίς ιδιαίτερα σκαμπανεβάσματα οι δυο μετοχές επιδεικνύουν αξιόλογη αντοχή.
Lamda: Σήμερα ο Αθανασίου στους θεσμικούς
Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της LAMDA Development η οποία χθες παρουσίασε τις οικονομικές επιδόσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Πιο συγκεκριμένα σημείωσε:
Νέο ιστορικό ρεκόρ κερδών Retail EBITDA (4 Εμπορικά Κέντρα σε λειτουργία) προ αποτιμήσεων στα €44 εκατ., αυξημένα 8% έναντι του 2023.
Νέο ιστορικό ρεκόρ κερδών EBITDA για τις Μαρίνες στα €10 εκατ., αυξημένα 9% έναντι του 2023
Κερδοφόρα αποτελέσματα EBITDA για το Έργο Ελληνικού (The Ellinikon) στα €7 εκατ., μαζί με €776 εκατ. εισπράξεις από πωλήσεις ακινήτων από την έναρξη του έργου μέχρι 30.08.2024.
Σήμερα το αφεντικό της Εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου θα μιλήσει στους θεσμικούς επενδυτές.
Η μετοχή χθες σημείωσε οριακή πτώση και έκλεισε στα 6,90 ευρώ.
Η Διώρυγα GAS, η υπομονή και το ενδιαφέρον των αμερικανικών funds
Εάν θυμάστε το καλοκαίρι του 2024, ο υπουργός Ενέργειας Θοδωρής Σκυλακάκης, σε ομιλία του στην Βουλή, είχε επισημάνει με αφορμή την επένδυση για εγκατάσταση του FSRU «ΑΡΓΩ» της εταιρείας Mediterranean Gas στη Μαγνησία «ότι το έργο αυτό δεν έχει προοπτικές υλοποίησης σε επίπεδο οικονομικής και πολιτικής βιωσιμότητας στη φάση αυτή».
Ο κ. Σκυλακάκης αναφερόταν στο έργο του Βόλου, αλλά προφανώς (πλαγίως) έδινε άτυπο σήμα συνολικά για τα έργα FSRU στην Ελλάδα, ότι δεν είναι αναγκαίο να δημιουργηθούν.
Πάντως, από ότι φαίνεται υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις όσον αφορά τους επιπλέον (εκτός του SFRU της Αλεξανδρούπολης που ήδη είναι έτοιμο) σταθμούς υποδοχής και αεριοποίησης LNG (FSRU), στην χώρα μας.
Προς επίρρωσιν αυτών ο WISEMAN πληροφορείται ότι «η Motor Oil προχωρεί με σταθερούς ρυθμούς τις αδειοδοτήσεις και τις απαλλοτριώσεις για το FSRU της θυγατρικής της «Διώρυγα GAS» στην Κόρινθο, στους Αγίους Θεοδώρους.»
Το έργο αυτό είναι μείζονος σημασίας για την εισηγμένη στο χρηματιστήριο Motor Oil.
Φυσικά οι υπηρεσίες ενός υπουργείου, η συνολικά του δημοσίου εάν θέλουν να καθυστερήσουν να χορηγήσουν κάποιες άδειες, μια χαρά ξέρουν να το κάνουν.
Ακόμα και εάν πρόκειται για έργα υψίστης σημασίας για την χώρα.
Οι άνθρωποι στην Motor Oil (MOH), που «τρέχουν» το Project, έχουν «οπλιστεί» με υπομονή και περιμένουν.
Και όλα αυτά, όταν ήδη έχουν γίνει επαφές σε υψηλό επίπεδο της Motor Oil με σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια (Funds) ειδικά στις ΗΠΑ.
Οι εκπρόσωποι των funds έχουν ενημερωθεί αναλυτικά για το project, και θεωρούν ότι είναι ιδιαίτερα ελκυστική, η επένδυση της Διώρυγας Gas στην Κόρινθο.
Σε αντίθεση με το σχέδιο της επένδυσης στον Βόλο που τελικά δεν προχώρησε, καθώς ήταν μη ελκυστικό για κεφάλαια του εξωτερικού.
Ποιος θα πει στην ΕΥΔΑΠ ότι 0+0 κάνει -1;
Από 300 χιλιόμετρα μακριά, από τον Αχελώο και τη λίμνη Κρεμαστών, σκέφτεται να φέρει νερό η ΕΥΔΑΠ για να καλύψει τις ανάγκες της πρωτεύουσας τα επόμενα χρόνια.
Όπως πληροφορηθήκαμε στη συνέντευξη Τύπου στο ΥΠΕΝ, τα αποθέματα του Μόρνου και του Εύηνου έχουν μειωθεί πολύ λόγω λειψυδρίας.
Όπως λέει χαρακτηριστικά «Ειδικότερα, δε, για τα Κρεμαστά η χωρητικότητα είναι στα 5 δισεκατομμύρια κ.μ. νερού, όταν όλοι οι ταμιευτήρες της ΕΥΔΑΠ μαζί έχουν χωρητικότητα 1 δισ. κ.μ.».
Ρώτησε κανείς αν η λίμνη των Κρεμαστών έχει νερό;
Γιατί η λειψυδρία δεν είναι τοπικό φαινόμενο να σταματάει 30 χιλιόμετρα παρακάτω.
Όσο χαμηλά είναι η μία λίμνη είναι και η διπλανή της.
Το ξέρω ότι θα σας σοκάρω αλλά και η λίμνη των Κρεμαστών είναι πολύ χαμηλή λόγω της λειψυδρίας.
Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος δηλαδή.
Ή αλλιώς 0 συν 0 κάνει 0.
Και για την ακρίβεια κάνει -1 γιατί οι απώλειες νερού στα 200 χιλιόμετρα του καναλιού του Μόρνου και στο σύστημα μαθαίνω ότι είναι τεράστιες, της τάξης του 25%.
Ας μας εξηγήσει τώρα η ΕΥΔΑΠ γιατί να πληρώσουμε και να κατασκευάσουμε ένα έργο που αν συνεχιστεί η λειψυδρία δεν λύνει το πρόβλημα και αν δεν έχουμε λειψυδρία δε χρειάζεται.
Ο Γιάννης Λαβράνος…
Δεν ξέρω αν τον ξεχάσατε εκείνον τον… επιφανή επιχειρηματία Γιάννη Λαβράνο, που κάποτε έμπαινε στο κτίριο της Κατεχάκη κι έκανε δουλειές με όλες τις κυβερνήσεις.
Εγώ είμαι εδώ να σας τον θυμίσω, διότι μαθαίνω πολλά κι ενδιαφέροντα γεγονότα, που δεν αφορούν άμεσα το σκάνδαλο των υποκλοπών, το οποίο έχει πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης.
Αφορά στο οικονομικό σκέλος του σκανδάλου που υποκρύπτεται πίσω από τις εταιρείες που ο… ευυπόληπτος κ. Λαβράνος έκανε τις δουλίτσες του στην Ελλάδα.
Όχι απλά δουλίτσες, μπίζνες εκατομμυρίων έκανε με τις πλάτες ισχυρών πολιτικών παραγόντων.
Να όμως που η ώρα της κρίσης έφτασε διότι απ’ ότι μαθαίνω η «τσιμπίδα» των ελέγχων τον έχει πιάσει για τα καλά. Διότι τα εικονικά τιμολόγια είναι πολλά και όπως πολύ καλά γνωρίζετε… η εφορία και ο Χάρος (μακριά από μας) έρχονται πάντα.
Στην περίπτωση του Λαβράνου πάντως ισχύει αυτό που θα έλεγε ο μεγάλο Αλεξανδρινός «Απολείπειν ο θεός Αντώνιον».. Γιάννη στην προκειμένη περίπτωση.
Διότι τον έχουν εγκαταλείψει οι άλλοτε ισχυροί φίλοι του, οι κουμπάροι και οι προστάτες του και τώρα βρίσκεται μπροστά σε έναν δικαστικό και φορολογικό κυκεώνα που δύσκολα θα αντέξει.
Όσο κακομαθημένος κι αν ήταν τα προηγούμενα χρόνια, όταν οι ισχυρές πλάτες δεν υπάρχουν πιά έρχεται η ώρα της κρίσης.
… Και τα βαριά πρόστιμα για εικονικά τιμολόγια
Μου λένε λοιπόν, ότι έχουν βεβαιώσει στον Γιάννη Λαβράνο περί τα 90 εκατ. ευρώ, πρόστιμα και προσαυξήσεις για τρεις εταιρείες, από αυτές που χρησιμοποιούσε για να πουλάει… αέρα, ήτοι εξοπλισμό ασφαλείας, παράνομα λογισμικά κ.λπ.
Krikel, Ελέκτρουμ Τεκνόλοτζις και Ιονική Τεχνολογική βρέθηκαν στο μικροσκόπιο των ελεγκτών για τα έτη 2013-2022 και ο πέλεκυς έπεσε βαρύς.
Και μη νομίζετε ότι ξεμπερδεύει με τα 90 εκατ. Αυτά είναι μόνον η αρχή.
Μαθαίνω π.χ. ότι μόνο για την Ελέκτρουμ την περίοδο 2013-2015 έχουν βρεθεί εικονικά τιμολόγια πάνω από 52 εκατ. και η φοροδιαφυγή ξεπερνούσε τα 10 εκατ. ευρώ.
Σκεφτείτε μόνο τα εξής: Η Υπηρεσίας Ελέγχου και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων είχε αποκαλύψει ότι ένας διευθύνων σύμβουλος της εν λόγω εταιρείας, ο Ιταλός Antonio Sassi ήταν… μαϊμού.
Δηλαδή δεν υπήρχε αλλά είχε εκδοθεί ΑΦΜ με πλαστή ταυτότητα.
Οσο για την Krikel και την Ιονική Τεχνολογική; Απίθανες μαύρες τρύπες που συνεχίζουν να ερευνούν ακόμη και ευρωπαίοι εισαγγελείς.
Οι δύο εταιρείες εμπλέκονται με το σύστημα TETRIS στην Ελληνική Αστυνομία ενώ η πρώτη έγινε γνωστή και για τη συνεργασία με την Intellexa για το περίφημο Predator.
Πολλές αμαρτίες για τον τεράστιο Λαβράνο για τον οποίον κάποτε οι έλεγχοι κρύβονταν στα συρτάρια, όμως, πλέον οι σκελετοί βγαίνουν από τη ντουλάπα.
«Ξήλωσε» ο Σκυλακάκης τον ΜM;
Περίεργη σιωπή επικρατεί τα τελευταία δύο 24ωρα σχετικά με το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου κι ενώ όλοι θα περίμεναν κινητικότητα μετά την πολύωρη διαπραγμάτευση της Δευτέρας στη Λευκωσία.
Δεν ξέρω αν αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει λύση στον ορίζοντα και η νέα παράταση της γαλλικής Nexans έως 19 Σεπτεμβρίου θα περάσει χωρίς συμφωνία. Μπορεί από την άλλη να είμαστε κοντά σε deal και να απομένουν οι λεπτομέρειες.
Μου λένε για παράδειγμα κάτι «κουμπάροι» από την Κύπρο ότι φαίνεται πως η ελληνική πλευρά έκανε πίσω και συμφώνησε το κόστος μιας επιπλέον καθυστέρησης στο έργο να το πληρώσουν μισό – μισό οι Έλληνες και οι Κύπριοι καταναλωτές.
Με βάση την αρχική συμφωνία το ποσοστό αυτό ήταν 63% να επιβάρυνε την Κύπρο και 37% την Ελλάδα αν το έργο διακοπεί για κάποιο απρόβλετο εξωτερικό παράγοντα.
Κι εγώ καταλαβαίνω ότι η Τουρκία, ο γεωπολιτικός κίνδυνος είναι ένας τέτοιος παράγοντας.
Αν όντως αυτή η πληροφορία ισχύει ουσιαστικά σημαίνει ότι ο Σκυλακάκης κατέβηκε στη Λευκωσία για να μαζέψει τα ασυμμάζευτα του «πιρουέτα» Μάνου Μανουσάκη του ΑΔΜΗΕ.
Και ο υπουργός άλλαξε βασική πτυχή της συμφωνίας που είχε φτιάξει ο «πιρουέτας» κι έτσι μπορεί να κλείσει η συμφωνία με τους Κύπριους.
Αν αυτό δεν είναι «ξήλωμα» επί του πεδίου τότε τι είναι;
Τώρα να σας πω εγώ ότι αν ήμουν Μανουσάκης (που δεν θα το ήθελα επ’ ουδενί) θα κατέβαζα το κεφάλι από ντροπή και θα παραιτούμουν την άλλη ώρα.
Αλλά σιγά μην ντραπεί ο «πιρουέτας» του ΑΔΜΗΕ…
Προκοπίου στο mononews για Ελληνικό: «Θα μάθετε σύντομα καλά νέα»
Όταν στις αρχές καλοκαιριού ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου αγόρασε το 2% του μετοχικού κεφαλαίου της Lamda Development πολλοί απόρησαν για την κίνηση αυτή.
Η συμφωνία προβλέπει και την αξιοποίηση οικοπέδου 220 στρεμμάτων στο Ελληνικό, εκεί που αρχικά ήταν να γίνει το Κολλέγιο Αθηνών με χρηματοδότηση Προκοπίου, αλλά το σχέδιο δεν προχώρησε.
Ο εφοπλιστής αλλά και «βασιλιάς του real estate» φαίνεται ότι έχει μεγαλεπήβολα σχέδια για το Ελληνικό.
Το mononews ρώτησε τον κ. Προκοπίου για την εμπλοκή του στη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση που έγινε ποτέ και η απάντησή του στο ποιες είναι οι εξελίξεις, ο εφοπλιστής απάντησε:
-«Θα ακούσετε σύντομα τα νέα».
-«Τι νέα θα είναι αυτά κ. Προκοπίου;»
-Θα ακούτε πάντα καλά νέα», απάντησε ο εφοπλιστής κι εκεί έκλεισε η συζήτηση.
Αναμένω, λοιπόν, με ενδιαφέρον το σχέδιο του Προκοπίου για το Ελληνικό.
Περιστέρης: Χαμόγελα και προσδοκίες για την Αττική οδό
Περίσσευαν τα χαμόγελα την Πέμπτη το μεσημέρι κατά την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση για 25 χρόνια της Αττικής οδού στο νέο παραχωρησιούχο, την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σταϊκούρας, Περιστέρης, Δημητριάδης του Υπερταμείου, Πολίτης του ΤΑΙΠΕΔ είχαν πολλούς λόγους να χαίρονται για το πρώτο βήμα της μεγάλης αλλαγής που γίνεται στον αυτοκινητόδρομο.
Μένει να κυρωθεί η συμφωνία από τη Βουλή και απ’ ότι μου λένε, η κυβέρνηση πιέζει ώστε όλες οι διαδικασίες να προχωρήσουν άμεσα και το τίμημα των 3.270.000.000 ευρώ να δοθεί εντός του 2024 και να εγγραφεί αυτή τη χρονιά.
Δεν ξέρω αν θα προλάβουν ή αν θα υπάρξει κάποια μικρή καθυστέρηση ενός – δύο μηνών.
Αυτό που ξέρω είναι ότι μπαίνουμε σε μια νέα εποχή.
Κατ΄αρχάς ο ίδιος ο ηγέτης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, μίλησε για την ανάγκη επέκτασης της Αττικής οδού, οπότε τα επόμενα χρόνια θα περιμένουμε εξελίξεις.
Βραχυπρόθεσμα, από τις αρχές Οκτωβρίου, πάντως, τα διόδια στην Αττική οδό θα είναι 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ.
Εκτός Jumbo ο Πανδής – Η κηλίδα της Ηρούς Αθανασίου
Εκτός διοικητικού συμβουλίου της Jumbo τέθηκε ο Χαράλαμπος Πανδής, τρεις ημέρες αφότου ανακλήθηκε η άδεια της Bluehouse, της οποίας ήταν ένας εκ των ιδρυτών και επικεφαλής.
Η Bluehouse έχει δικαίωμα να προσφύγει κατά της απόφασης της Επιτροπής στο Διοικητικό Δικαστήριο εντός 75 ημερών, ωστόσο νομικοί κύκλοι επισημαίνουν πως η εκδίκαση θα πάρει τουλάχιστον δύο χρόνια.
Ο Πανδής ενημέρωσε τον Απόστολο Βακάκη ότι παραιτείται από το δ.σ. της εισηγμένης τη Δευτέρα, η παραίτησή του έγινε δεκτή.
Στην θέση του τοποθετήθηκε η Ηρώ Αθανασίου, τέως κορυφαίο στέλεχος της Unilever στην Ελλάδα.
Όμως θα σύστηνα στον Βακάκη, να διαβάσει στο mononews.gr, τι έγραφε προ ετών για την κ. Ηρώ Αθανασίου.
Πως αποχώρησε από την Unilever (μάλλον από το παράθυρο, όπως έλεγαν τότε στελέχη της πολυεθνικής) και έκτοτε δεν ξαναβρήκε κάποια δουλειά.
Από το 2018 έως σήμερα βρίσκει θέσεις μόνο σε ΔΣ εταιρειών.
Το mononews εκείνη την εποχή είχε αναδείξει τι είχε ακριβώς συμβεί στην Unilever με πολλά και αποκαλυπτικά δημοσιεύματα.
Πλην, όμως, δεν έλαβε ποτέ μια σοβαρή απάντηση από τους ειδικούς της εταιρείας.
Μήπως ήλθε η ώρα η κ. Αθανασίου, τώρα που έγινε μέλος ΔΣ της Jumbo, να μιλήσει για τα όσα «σκοτεινά» συνέβησαν εκείνες τις εποχές;
Και φυσικά εμείς ρωτάμε:
Η κ. Αθανασίου γιατί έκτοτε δεν κατάφερε να βρει, εάν εξαιρέσουμε κάποια διοικητικά συμβούλια, (Υπερταμείο, ΤΙΤΑΝ κ.λ.π.) άλλη δουλειά στο αντικείμενό της;
Κάποιοι λένε ότι δεν είχε ανάγκη πλέον να δουλέψει.
Ισχύει;
Επίσης κάποιοι υποστηρίζουν ότι βρέθηκαν στην κατοχή της μεγάλα ακίνητα στην Αθήνα και σε παραθαλάσσιες περιοχές της Αττικής.
Ισχύει;
Μην νομίζει η κ. Αθανασίου ότι ξεχάστηκαν όλα.
Το αντίθετο.
Όσο δεν απαντάει τόσο η υπόθεση αυτή θα «κηλιδώνει» την καριέρα της.
Το έξυπνο χιούμορ της Σοφίας Ζαχαράκη
Ο αυτοσαρκασμός, το έξυπνο χιούμορ αλλά και το πόσο άνετα κάνει τους συνομιλητές της να νιώθουν κάθε φορά που είναι απέναντί της, είναι χαρακτηριστικά της υπουργού κοινωνικής συνοχής και οικογένειας Σοφίας Ζαχαράκη που είναι ευρέως γνωστά σε φίλους και συνεργάτες.
Τέτοιες πτυχές της προσωπικότητας της η κα Ζαχαράκη εμφάνισε και στην χθεσινή συνέντευξη που πραγματοποίησε το οικονομικό επιτελείο προκειμένου να εξειδικευθούν τα μέτρα τα κυβέρνησης για το δημογραφικό από το 2025.
Συγκεκριμένα κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου η κα Ζαχαράκη προχώρησε από κεκτημένη ταχύτητα στην «αναβάθμιση» του υφυπουργού οικονομίας και οικονομικών Θάνου Πετραλιά σε… υπουργό.
Ακούγοντάς την προσφώνηση ο κ Πετραλιάς επιχείρησε να την διορθώσει χαμηλόφωνα, με την κα Ζαχαράκη να του απαντάει άμεσα με χιούμορ «σε αναβαθμίζω από μόνη μου» σκορπίζοντας χαμόγελα στους παριστάμενους και συνεχίζοντας τη συνέντευξη τύπου.
Με Αλέξη Πατέλη ο ΚΜ στη Νέα Υόρκη
Για τον Αλέξη Πατέλη που τραγουδάει Βασίλη Καρρά και… δεν πάει πουθενά, πουθενά, εδώ θα μείνει, σας είχα ενημερώσει.
Καμιά σκέψη αυτή τη στιγμή για μετακίνησή του, άλλωστε για τον πρωθυπουργό είναι υπερπολύτιμος.
«Απόδειξη» κι ενδεχομένως ένα μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη ίσως είναι ότι στο ταξίδι του στη Νέα Υόρκη την ερχόμενη εβδομάδα για τη γενική συνέλευση του ΟΗΕ, ο οικονομικός του σύμβουλος θα είναι εκεί και θα είναι ο μόνος από το οικονομικό επιτελείο που θα βρεθεί στις ΗΠΑ.
Ο Αλέξης Πατέλης ξεκίνησε ήδη κύκλο επαφών με σημαντικά πρόσωπα στο εξωτερικό, εν αναμονή και της σημερινής απόφασης της Moody’s για την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας.
Η μεγάλη μάζωξη της ναυτιλίας στην Ύδρα
Κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές, ανώτατα στελέχη Ναυτιλιακών εταιρειών και επιχειρήσεων, σύμβουλοι, ακαδημαϊκοί και μέλη ιστορικών Ναυτιλιακών οικογενειών της Υδρας, θα συγκεντρωθούν αυτό το Σαββατοκύριακο στο όμορφο νησί του Αργοσαρωνικού για το 15ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας που θα γίνει το Σάββατο 14 Σεπτέμβριου, όπως με ενημέρωσε ο Πρόεδρος της Αδελφότητας Υδραίων Αθηνών, Γιάννης Σαχίνης.
Η Αδελφότης Υδραίων Αθηνών ιδρύθηκε το 1890 από μέλη των οικογενειών Μιαούλη, Τομπάζη, Κουντουριώτη, Μπουντούρη, Σαχίνη, Βούλγαρη, Τσαμαδού, Κριεζή, Θεοδωράκη και Γιουρδή.
«Artificial and Emotional Intelligence in Shipping: Will Common Sense Prevail?» είναι το θέμα του Συνεδρίου που διοργανώνει κάθε Σεπτέμβριο με ιδιαίτερη επιτυχία η Αδελφότης Υδραίων Αθηναίων.
Πρόεδρος του Συνεδρίου που θα ξεκινήσει το πρωί του Σαββάτου στις 9.30 και θα τελειώσει στις 14.00 στη Συνεδριακή Αίθουσα του Ιερού Καθεδρικού Ναού της Ύδρας, θα είναι ο Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Πρόεδρος της Tsavliris Salvage Group ενώ στις ομάδες συζήτησης θα συμμετάσχουν οι Γιώργος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικου Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αντιπρόεδρος της Contships Management Inc, Χάρης Αντωνίου, Founder & Managing Director Neptune Maritime Leasing Ltd, Ντίνος Αρκουμάνης, Πρόεδρος του Ακαδημαϊκου Συμβολίου του Μητροπολιτικού Κολλεγίου, Βαλέντιος Βαλεντής, CEO Pyxis Maritime & Konkar Shipping, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, CEO, Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε, Εμμανουήλ Βορδώνης, πρώην Εκτελεστικός Διευθυντής της Thenamaris Ship Management Inc, Κώστας Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος Moore Stephens, Ορκωτοί Ελεγκτές Α. Ε. , Πάνος Νομικός, Deputy Managing Director, Danaos Management Consultants S.A., Γιώργος Ξηραδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος XRTC Business Consultants, Γιάννης Πατινιώτης, Διευθυντής Οικονομικών, Carras Hellas S.A., Δημήτρης Πατρίκιος, Chairman VShips, Intertanko Hellenic Med Panel, Γιάννης Πλατσιδάκης, Επίτιμος Πρόεδρος Intercargo, Λουκάς Σπηλιωτόπουλος, CFO 5 Ocean, Κωστής Σταμπολής, Chairman and Executive Director for Energy of S.E. Europe (IENE), Γιάννης Τριφύλλης, Εκτελεστικό Μέλος Ναυτιλιακό Επιμελητήριο Ελλάδος, Μιχάλης Τσαμαδός, UCL, Dept. of Earth Sciences, Ανίτα Φλωρεντίν, Learning Seaman, Σταύρος Χατζηγρηγόρης, Advanced Engineering Services, Σπύρος Χιρδάρης, ABS Manager, Global Ship System Center.
Κεφάλαιο κίνησης μέσω Eurobank
O ανταγωνισμός των τραπεζών επεκτείνεται σε όλα τα επίπεδα και τώρα που υπάρχουν γεμάτα ταμεία οι επιλογές γίνονται όλο και καλύτερες για τους πελάτες.
Σ’ αυτό το κλίμα η Eurobank προωθεί ιδιαίτερα την Business Credit Mastercard σε ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.
Ουσιαστικά είναι μια άμεση μικρο -χρηματοδότηση δαπανών μιας επιχείρησης παρέχοντας, επιπλέον, διευκόλυνση για αγορές μέσω τμηματικών πληρωμών ενώ υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης μετρητών με max ποσοστό ανάληψης 20% επί του πιστωτικού ορίου.
Μπορούν να υπάρξουν άτοκες δόσεις για αγορές εντός Ελλάδας ενώ δίνεται η δυνατότητα πληρωμής της ελάχιστης καταβολής ή του συνόλου της οφειλής ανάλογα με τον προγραμματισμό και το είδος της επιχείρησης.
Λειτουργεί δηλαδή και σαν μικρό κεφάλαιο κίνησης, γιατί, ουσιαστικά καλύπτει λειτουργικές ανάγκες της επιχείρησης (π.χ. εξοπλισμό ΙΤ, αναλώσιμα κ.λπ).
Επίσης, μπορείς να κάνεις αγορές είτε σε φυσικό κατάστημα είτε σε ηλεκτρονικό.
Quiz 1: Οι Άραβες και το fund
Το παρακάτω κουΐζ είναι πραγματικά ενδιαφέρον.
Πρόκειται για είδηση που δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί ούτε και να διαψευστεί.
Κρατικό Fund του ABU DHABI (Εμιράτο του Αμπού Ντάμπι) ξεκίνησε συζητήσεις, με τα αφεντικά ενός fund του εξωτερικού με γιγαντιαίο οικονομικό υπόβαθρο και κύρος.
Το fund είναι ο μέτοχος τεράστιου και πολυσχιδούς ομίλου στην Ελλάδα.
Οι Άραβες λοιπόν ζήτησαν να αγοράσουν το 50% του ομίλου στην Ελλάδα αντί του ποσού των 2 δισ. ευρώ.
Πρακτικά αποτίμησαν τον όμιλο στα 4 δισ. ευρώ.
Ζήτησαν όμως να τους παραχωρηθεί και το management.
Η αντιπρόταση από την πλευρά το Fund ήταν να πουληθεί το 40%, χωρίς όμως το management.
Όπως ήταν αναμενόμενο οι Άραβες αρνήθηκαν και οι κουβέντες σταμάτησαν κάπου εδώ…
Πάντως το fund, θα επιθυμούσε να πουλήσει κάποιες από τις ομοειδείς εταιρείες του ομίλου στην Ελλάδα.
Μάλιστα είναι και ο στόχος του στα επόμενα 1-2 χρόνια.
Χμχμχμχ….
Quiz 2: Με ποιον επιχειρηματία είναι έξω φρενών τα βαριά ονόματα των «ενεργειοβόρων»;
Λοιπόν, το σημερινό κουίζ δεν είναι πολύ εύκολο αλλά οι αναγνώστες του mononews.gr είναι πλήρως ενημερωμένοι και θα καταλάβουν.
Σας παραθέτω ονόματα επιχειρηματιών με σοβαρότητα, με παράδοση και υποδομή, με βιομηχανίες μεγάλες και δυναμικά εξωστρεφείς και αθροιστικά, με χιλιάδες άτομα προσωπικό: Βαρδινογιάννης, Λάτσης, Μυτιληναίος, Παπαλεξόπουλοι-Κανελλόπουλοι και Στασινόπουλος.
Η παράθεση των ονομάτων έγινε με αλφαβητική σειρά για να μην παρεξηγηθούμε.
Τι κοινό έχουν το τελευταίο διάστημα, όλα αυτά τα βαριά ονόματα, ή έστω οι top μανατζαραίοι που «τρέχουν» τους Ομίλους τους;
Είναι όλοι τους «στα κάγκελα», είναι έξω φρενών με ένα άλλο επιχειρηματία που έχει επίσης μεγάλο όμιλο, αλλά δεν έχει σχέση με βαριά βιομηχανία ή με διύλιση και ενέργεια.
Είναι όμως μέλος του ΣΕΒ.
Τι λένε για αυτόν;
Δεν θα σας αποκαλύψω, ποιος από όλους είναι το «βαθύ λαρύγγι» και μιλάει τόσο πολύ, αλλά ισχυρίστηκε προς τον wiseman ότι μεταφέρει το γενικότερο κλίμα.
Τι λέει το… γενικότερο κλίμα;
«Εμείς πληρώνουμε το κόστος της βαριάς βιομηχανίας χωρίς επιδοτήσεις, εμείς πληρώνουμε βαριά υπερφορολογία στα συγκυριακά κέρδη μιας ή δύο σεζόν, εμείς βλέπουμε τη μετοχή μας να επηρεάζεται αρνητικά χωρίς να φταίμε και να επηρεάζει και το ΧΑΑ τώρα που πάει να σταθεί στα πόδια του και αυτός ο όμιλος… πέρα βρέχει!
Εισπράττει επιδοτήσεις πολύ υψηλότερες από ότι έπρεπε, το Δημόσιο του πλήρωσε ένα μέρος της μισθοδοσίας του και επιστρέφει… ψίχουλα.
Γιατί;
Επειδή… μπορεί».
Υπενθύμισαν μάλιστα ένα απόσπασμα από την ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ που είπε ότι «και οι πλούσιοι αυτής της χώρας έχει έρθει η ώρα να επωμιστούν μεγαλύτερο μερίδιο ευθυνών στην ανασυγκρότηση της πατρίδας, όπως άλλωστε το έκαναν όλοι οι μεγάλοι ευεργέτες του παρελθόντος».
Και σχολιάζουν: «εμείς πληρώνουμε συνεχώς, τουλάχιστον ας αρχίσει εκείνος να κάνει τίποτε… φιλανθρωπίες μήπως βγάλει ένα πολύ μικρό μέρος από την υποχρέωση».
Quiz 3: ποιο είναι το… πρόσωπο-κλειδί;
Όταν ο wiseman εντελώς αθώα ρώτησε με ποιο τρόπο ο επιχειρηματικός αυτός όμιλος πήρε… τα πάντα όπως λένε, η απάντηση ήταν υπαινιγμός: «ψάξε ένα πολυσυζητημένο πρόσωπο που παλιότερα έκανε όλα τα κουμάντα και τώρα δεν είναι πλέον στα πράγματα… εκεί είναι η εξήγηση και δεν είναι καθόλου αθώα…».
Ο wiseman (έκανε πως) δεν κατάλαβε, αλλά οι υποψιασμένοι αναγνώστες προφανώς κατάλαβαν και θα απαντήσουν σε όλα τα κουίζ….
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
Τι συμβαίνει με Πειραιώς και Εθνική, η Motor Oil, η υπομονή και το ενδιαφέρον των Αμερικανών για το FSRU, τα μαθηματικά της ΕΥΔΑΠ, τα πρόστιμα στον Λαβράνο, ο Προκοπίου στο mononews για το Ελληνικό και 3 hot επιχειρηματικά quiz | Ρεπορτάζ και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, την Πολιτική