Τηλεοπτική κριτική: The Gentlemen – Όλος ο κόσμος του Γκάι Ρίτσι
Έχουμε αρκετούς λόγους να ανεχόμαστε τον διπλανό μας, για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε πάνω σ’ αυτόν τον δύσκολο πλανήτη, με αυτόν τον στριφνό βίο.
Έχουμε αρκετούς λόγους να ανεχόμαστε τον διπλανό μας, για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε πάνω σ’ αυτόν τον δύσκολο πλανήτη, με αυτόν τον στριφνό βίο. Η πρώτη ύλη όμως που φροντίζει να γυρίζουν τα γρανάζια της καθημερινότητάς μας, χωρίς να υπερθερμαίνονται και να σπάνε, είναι ότι όλοι σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό είμαστε απατεώνες κι έτσι μπορούμε να αντέξουμε ο ένας τον άλλον.
Η σειρά «The Gentlemen» που έφτασε στην κορυφή του Netflix ξεκινά με τον απροσδόκητο θάνατο του λόρδου Χάλστεντ, πατριάρχη της οικογένειας Χάλστεντ και κατόχου ενός δουκάτου 500 ετών. Ο Έντι Χάλστεντ (Τέο Τζέιμς), ένας πειθαρχημένος νεαρός αξιωματικός που είχε αφιερώσει τη ζωή του στη στρατιωτική θητεία, βρίσκει τον εαυτό του να μπαίνει σε έναν νέο ρόλο ως ο νόμιμος διάδοχος του δουκάτου μετά τον θάνατο του πατέρα του, γιατί η διαθήκη περιέχει μια αναπάντεχη ανατροπή – αντίθετα με την παράδοση, ο λόρδος Χάλστεντ επέλεξε τον Έντι αντί του μεγαλύτερου γιου του, Φρέντι (Ντάνιελ Ιγκς), για να κληροδοτήσει τον τίτλο και τις ευθύνες του δουκάτου. Η απόφαση αυτή πυροδοτεί ένταση και δυσαρέσκεια στην οικογένεια, καθώς ο Φρέντι παλεύει να συμβιβαστεί με το γεγονός ότι τον παραβλέπουν υπέρ του μικρότερου αδελφού του.
Μέσα όμως στο τεράστιο κτήμα, 15.000 στρεμμάτων, της ιστορικής οικογένειας ανθεί μια τεράστια επιχείρηση στην καρδιά του East End του Λονδίνου. Μια ολόκληρη βιομηχανία κάνναβης του, ας πούμε φυλακισμένου, κακοποιού Μπόμπι Γκλας (Ρέι Γουίνστον), ο οποίος είχε έρθει σε συμφωνία με τον εκλιπόντα δούκα, έναντι αδράς αμοιβής να χρησιμοποιεί μέρος του κτήματος για τις παράνομες αλλά κερδοφόρες και για τους δυο δραστηριότητές του. Η αυτοκρατορία τώρα πια, μετά τον «εγκλεισμό» του Γκλας διευθύνεται από την κόρη του τη Σούζι Γκλας (Κάγια Σκοντελάριο) και επειδή το μήλο κάτω από τη μηλιά … η κόρη μας προκύπτει πανούργα, πανέξυπνη, πανέμορφη, αβίαστα μοντέρνα και αδίστακτη, η οποία χειρίζεται τις καθημερινές δουλειές της βιομηχανία ναρκωτικών όπως κάθε επιχείρηση του είδους.
Όμως μια σειρά γεμάτη με άθλιους, αχρείους, τερατώδεις χαρακτήρες από τον εγκληματικό υπόκοσμο της Βρετανίας, γυρίζουν γύρω – γύρω ως ύαινες προσπαθώντας να αποσπάσουν κάποιο κομμάτι της επιχείρησης. Ο Έντι αναγκάζεται να παίξει με τους γκάνγκστερς στο δικό τους γήπεδο και να δώσει σκληρούς αγώνες, όμως το παιχνίδι είναι δικό του. Θα τα καταφέρει;
Καθώς ο Έντι πλοηγείται στο νέο του ρόλο ως δούκας του Χάλστεντ, αντιμετωπίζει προκλήσεις τόσο εντός όσο και εκτός της οικογένειας. Επιφορτισμένος με την τήρηση των παραδόσεων αιώνων και τη διαχείριση της τεράστιας περιουσίας, παλεύει με το βάρος των νέων ευθυνών του, ενώ προσπαθεί να τιμήσει την κληρονομιά του πατέρα του. Εν τω μεταξύ, οι εντάσεις κλιμακώνονται μεταξύ του Έντι και του Φρέντι, καθώς ο τελευταίος αισθάνεται παραγκωνισμένος και παραγνωρισμένος μετά την απόφαση του πατέρα τους. Ο Έντι πρέπει να βρει τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην οικογενειακή αφοσίωση και το καθήκον του προς το δουκάτο, ενώ παράλληλα ξετυλίγει τα μυστικά και τις συγκρούσεις που είναι θαμμένα στην ιστορία της οικογένειας Χάλστεντ. Η δυναμική μέσα στην οικογένεια Χάλστεντ γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, καθώς έρχονται στο φως κρυφές ατζέντες και μακροχρόνιες δυσαρέσκειες.
Εν τω μεταξύ, εξωτερικές δυνάμεις συνεχίζουν επίμονα να απειλούν και να υπονομεύουν τη σταθερότητα του δουκάτου, αναγκάζοντας τον Έντι να αντιμετωπίσει παλιούς και νέους εχθρούς. Με την κληρονομιά του ονόματος Χάλστεντ να κρέμεται από μια κλωστή, ο Έντι πρέπει να πλεύσει σε ύπουλα νερά και να κάνει δύσκολες επιλογές για να προστατεύσει την τιμή της οικογένειάς του και να διατηρήσει την κληρονομιά του δουκάτου Χάλστεντ.
Η σειρά “The Gentlemen”, spin-off της ομώνυμης ταινίας του Γκάι Ρίτσι του 2019, διεισδύει σε έναν κόσμο όπου κληρονομικοί τίτλοι συγκρούονται με εγκληματικές επιχειρήσεις, παρουσιάζοντας ένα μείγμα δράσης, κωμωδίας και ίντριγκας. «Ο κόσμος του The Gentlemen είναι λίγο από μένα. Ανυπομονούμε να επαναφέρουμε τους θαυμαστές σε αυτόν τον κόσμο, να παρουσιάσουμε νέους χαρακτήρες και τις ιστορίες τους και είμαι ενθουσιασμένος που θα το κάνω με αυτό το εξαιρετικά ταλαντούχο καστ”, δήλωσε ο Ρίτσι στο Netflix ενώ δούλευε τη σειρά.
Η σειρά συνυφαίνει περίπλοκα θέματα εξουσίας, αφοσίωσης και επιβίωσης, καθώς ο Έντουαρντ προσπαθεί να προστατεύσει το πατρικό του σπίτι, ενώ ταυτόχρονα περιηγείται στον ύπουλο υπόκοσμο που έχει ριζώσει στα όριά του. Με φόντο πλούσια τοπία και πολυτελή σκηνικά, οι θεατές παρακολουθούν ένα τρενάκι γεμάτο αγωνία και χιούμορ, καθώς ο Έντουαρντ χρησιμοποιεί πονηριά και επινοητικότητα για να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του. Αλλά, όπως είπε ο Ρίτσι, αυτή η ένταση μεταξύ των αριστοκρατών και των απατεώνων είναι “εκεί που βρίσκεται όλη η διασκέδαση”. Εξάλλου, εξήγησε, “αυτό είναι πραγματικά το θέμα της σειράς – η εξέλιξη από τον ζωολογικό κήπο στη ζούγκλα και το πώς να κυνηγάς στη ζούγκλα”.
Στο επίκεντρο της αφήγησης βρίσκονται οι δυναμικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χαρακτήρων, ο καθένας από τους οποίους διαθέτει ξεχωριστές προσωπικότητες και κίνητρα. Από τον συμπαθή και αποφασιστικό Έντουαρντ Χόρνιμαν μέχρι τον πανούργο και αδίστακτο Μπόμπι Γκλας, το σύνολο των ηθοποιών προσφέρει ερμηνείες που δίνουν ζωή στο όραμα του Ρίτσι για έναν κόσμο όπου η αριστοκρατία και η εγκληματικότητα συγκρούονται αγκαλιασμένοι σφιχτά χορεύοντας ένα βαλς τρόμου και ανισορροπίας .
Σε όλα τα επεισόδιά του, το “The Gentlemen” επιτυγχάνει μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα σε στιγμές δράσης με υψηλό ρίσκο και ανάλαφρο χιούμορ, ενώ παράλληλα, βρίσκει τρόπο, να προσφέρει στιγμές ανάπαυλας μέσα στο χάος. Οι έξυπνοι διάλογοι, οι απροσδόκητες ανατροπές και η κινηματογράφηση συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ένα διασκεδαστικό όσο και συναρπαστικό αποτέλεσμα, δράσης, κωμωδίας και ίντριγκας.
Οι εγκληματίες δεν είναι ποτέ ενδιαφέροντες, ποιον ενδιαφέρει ένας αποτυχημένος; Οι απατεώνες και κυρίως οι του οικονομικού εγκλήματος είναι παντελώς αδιάφοροι γιατί όταν αποκαλύπτονται τα κόλπα τους είναι φτηνά, φτωχά και αναποτελεσματικά. Ο σοβαρός τρόπος να βγάλει κανείς λεφτά, πολλά λεφτά, δεν είναι παράνομος και δεν διώκεται.