Τραγωδία στα Τέμπη: Σοκ και Θλίψη ένα χρόνο μετά. Το δυστύχημα που συγκλόνισε την Ελλάδα.
Το δυστύχημα των Τεμπών αποτελεί μια από τις πιο πένθιμες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Μια υπόθεση, ένα έγκλημα –όπως το χαρακτηρίζει η κοινή γνώμη– που χρήζει διαλεύκανσης, ώστε να μην ξανασυμβεί.
Ήταν Τετάρτη ξημέρωνε μια μέρα εντελώς διαφορετική για την Ελλάδα. Μια χώρα που είχε βυθιστεί στο πένθος, μια χώρα που προσπαθούσε να συνειδητοποιήσει τι είχε συμβεί στα Τέμπη. Πώς συγκρούστηκαν δύο τρένα, πώς «χάθηκαν» 57 άνθρωποι, πώς αυτή η τραγωδία θα ξεπεραστεί …
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη «έσκασε» αργά το βράδυ εκείνης της Τρίτης, αρχικά ως εκτροχιασμός .Έτσι «ανέβηκε» η είδηση στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, αυτή την εντύπωση είπαν πως είχαν στην αρχή ακόμα και οι επιζώντες επιβάτες.
Σύντομα όμως, φάνηκε πως στα Τέμπη, μόλις είχε συντελεστεί μια -ακόμα- τραγωδία, με δεκάδες θύματα εξαιτίας ενός ΣΤΑΘΜΑΡΧΗ -πήρε παράταση η προφυλάκιση του με σχετικό βούλευμα- καταπέλτης του Δικαστικού Συμβουλίου Λάρισας, όπου αποφάσισε να παραμείνει στη φυλακή μέχρι 1η Σεπτεμβρίου 2024, ημερομηνία όπου εξαντλείται το 18μηνο της προσωρινής κράτησης που ορίζει ο νόμος.
Η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 (IC62), εκτελούσε το βραδινό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, γεμάτη με επιβάτες, η πλειονότητα των οποίων ήταν νεαροί φοιτητές που επέστρεφαν στις σχολές τους μετά το αποκριάτικο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας . Το τρένο ξεκίνησε από τον Σταθμό Λαρίσης λίγα λεπτά μετά τις 19:22 που ήταν η προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης. Στον σταθμό Παλαιοφάρσαλο, λίγο πριν τη Λάρισα, ακόμα μια καθυστέρηση, μετέθεσε για ακόμα πιο αργά την άφιξη στη Θεσσαλονίκη, που ήταν και ο τελικός προορισμός σχεδόν για όλους, πια, τους επιβάτες.
Γύρω στις 23:10, το τρένο αναχώρησε από τη Λάρισα, σε λάθος γραμμή – στη γραμμή της καθόδου, εκεί όπου κινούταν από τις 19:50 η εμπορική αμαξοστοιχία 63503, με συνολικά 13 βαγόνια, από τη Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα.
Τα δύο τρένα κινούνταν επί περίπου 12 λεπτά στην ίδια γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση.
Στις 23:22, τα δύο τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά και ο χρόνος στα Τέμπη, σταμάτησε.
Το δυστύχημα συνέβη κοντά στον οικισμό Ευαγγελισμός Λάρισας, ενώ το Intercity, με περίπου 350 επιβαίνοντες είχε ήδη διανύσει 18 χλμ στη λάθος γραμμή και είχε αναπτύξει την προβλεπόμενη ταχύτητα, που εκτιμάται στα 166 χιλιόμετρα.
Σύντομα, έγινε σαφές ότι στα Τέμπη είχε μόλις συμβεί ένα από τα τραγικότερα δυστυχήματα στη σύγχρονη ελληνική ιστορία – το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας μας, με θύματα, κυρίως νέα παιδιά που αποτέλεσε και πρώτο θέμα σε όλα τα ειδησεογραφικά μέσα σε όλο τον κόσμο .
Το ατύχημα συγκλόνισε και προκάλεσε θλίψη οργή «πόνο»σε όλη τη χώρα. Οι πρώτες αναφορές αναφέρουν ότι η σύγκρουση συνέβη λόγω άγνωστων αιτιών, και η ακριβής αιτία εξετάζεται από τις αρχές μέχρι που όλα οδήγησαν σε τραγική αμέλεια ενός Σταθμάρχη και όλων των ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ,ερωτήματα αναπάντητα που αφήνουν αμφιβολίες σε όλους μας .
Που ζούμε ; Τι μας ξημερώνει;
Οι αρχές έσπευσαν στο σημείο του ατυχήματος για την αντιμετώπιση της κατάστασης και την εκτίμηση των ζημιών. Ερευνητικές ομάδες ξεκίνησαν άμεσα τη διερεύνηση των αιτίων της σύγκρουσης, ενώ η αντίδραση των αρχών περιλαμβάνει και τον έλεγχο της κατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής και σε άλλες περιοχές.
Στις οικογένειες των θυμάτων απέστειλαν τα συλλυπητήριά τους οι αρχές και οι πολιτικοί, ενώ ένα θλιβερό κλίμα κυριαρχεί με τις οικογένειες να καταγγέλλουν ότι ακόμη δεν έχει αποδοθεί δικαιοσύνη και για συγκάληψη στοιχείων της υπόθεσης και των ευθυνών της πολιτείας .
Καθώς η έρευνα συνεχίζεται και οι αρχές αναζητούν απαντήσεις, η κοινότητα των Τεμπών παραμένει σε βαθιά θλίψη και αναστάτωση, στη Θεσσαλονίκη σήμερα στην πορεία που διεξήχθει υπήρξε «βροχή» από μολοτόφ και πέτρες που πέταξαν κουκουλοφόροι, ενώ οι άνδρες των ΜΑΤ απάντησαν με χρήση κρότου λάμψης και δακρυγόνα.
Αργότερα, τα επεισόδια συνεχίστηκαν στην Εγνατία, όπου οι κουκουλοφόροι έκαιγαν κάδους και έστηναν οδοφράγματα.
Η πορεία έληξε και διάφορα τμήματά της κινήθηκαν προς το κέντρο της πόλης, όπου και συνέχισαν τη διαμαρτυρία.
Η δήλωση για του Στέφανου Κασσελάκη για την τραγωδία :
https://www.instagram.com/p/C340_q6oPs7/?igsh=
Η δήλωση του Πρωθυπουργού για το τραγικό συμβάν:
https://www.instagram.com/reel/C35ThhhITCf/?igsh=aGtvdWJ1N3dyZnhx
Ο Αγώνας της Μαρίας Καρυστιανού …
Ένα εκατομμύριο πλησιάζουν οι υπογραφές….για την αναθεώρηση του Συντάγματος .
Τις 942.000 έφτασε το ψήφισμα για τα Τέμπη
Άμεσα αναμένεται να ξεπεράσει τις 1.000.000 υπογραφές. Μόλις αυτό επιτευχθεί, η Μαρία Καρυστιανού πρόκειται να καταθέσει τις υπογραφές στη Βουλή.
Οι Έλληνες πολίτες απαιτούν από την Βουλή, την έναρξη των διαδικασιών, για την αναθεώρηση του Συντάγματος και την ενεργοποίηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών, καθώς και την κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας, όταν προκύπτει ποινική ευθύνη πολιτικών προσώπων. Η ατιμωρησία πολιτικών προσώπων δεν συνάδει με την ηθική, ούτε με τη δημοκρατία, αρετές για τις οποίες είμαστε περήφανοι! Κατά τη διαδικασία θα σας ζητηθεί χρηματικό ποσό, το οποίο θα είναι προαιρετικό και δεν αφορά τον σύλλογο «Τέμπη 2023» αλλά την πλατφόρμα που φιλοξενεί το ψήφισμα. Επιλέγετε την κοινοποίηση αντί της κατάθεσης χρημάτων, με email επιβεβαίωσης, ώστε να είναι έγκυρη η υπογραφή σας», αναφέρει στο μήνυμα-κάλεσμά της η Μαρία Καρυστιανού.
«Οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν σε όλους όσοι- όσο ψηλά και αν βρίσκονται-εμπλέκονται»
Για τον λόγο αυτό καλεί τις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, καθώς και τις οργανώσεις – μέλη της, να συνυπογράψουν και να επικοινωνήσουν το σχετικό ψήφισμα με το οποίο συγγενείς θυμάτων ζητούν αναθεώρηση του Συντάγματος και την ενεργοποίηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών.
Τίποτα από όλα αυτά δεν γυρνάει παιδιά μας πίσω τίποτα δεν θα απαλύνει τον πόνο αυτών των ανθρώπων.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ θΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ .
«Υπογράψτε το ψήφισμα»
Αναλυτικά η ΓΣΕΕ αναφέρει:
«57 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ