Τροφοδοτείται από δεδομένα του ρωσικού Tu-144… Το υπερηχητικό της NASA, X-59 QueSST, ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα
Κείμενο σε εξέλιξη…
Τροφοδοτείται από δεδομένα του ρωσικού Tu-144… Το υπερηχητικό της NASA, X-59 QueSST, ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα
Τελευταία Νέα
Κείμενο σε εξέλιξη…
Ειδικότερα, ολοκλήρωσε με επιτυχία τη μέγιστη δοκιμή λειτουργίας του κινητήρα μετάκαυσης.
Παρεμπιπτόντως, το φιλόδοξο έργο βασίζεται σε ερευνητικά δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από ένα πρώην σοβιετικό-ρωσικό υπερηχητικό αεροσκάφος – Tupolev Tu-144.
Το X-59 είναι ένα πειραματικό αεροσκάφος του Quesst της NASA που θα μπορούσε να γίνει υπερηχητικό χωρίς να δημιουργήσει ηχητική έκρηξη ή έναν δυνατό ήχο σαν βροντή όταν το αεροσκάφος πηγαίνει πιο γρήγορα από την ταχύτητα του ήχου. Οι ΗΠΑ και άλλες χώρες έχουν απαγορεύσει τις πτήσεις που παράγουν ηχητικές εκρήξεις λόγω της αναστάτωσης που προκαλούν στις κοινότητες.
Σύμφωνα με επίσημη δήλωση που δημοσιεύτηκε στις 20 Δεκεμβρίου, «ΗNASA ολοκλήρωσε την πρώτη δοκιμή μέγιστης λειτουργίας κινητήρα μετάκαυσης στο αθόρυβο υπερηχητικό ερευνητικό αεροσκάφος X-59στις 12 Δεκεμβρίου. Σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς η ομάδα X-59 προχωρά προς την πτήση».
Το X-59 θα μπορεί να καλύψει τις υπερηχητικές απαιτήσεις ταχύτητας χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα F414-GE-100 με μετακαυστήρα. Η τελευταία δοκιμή επικύρωσε την ικανότητα του κινητήρα να λειτουργεί εντός εύρους θερμοκρασιών και με επαρκή ροή αέρα για πτήση. Επιπλέον, έδειξε πόσο καλά συντονιζόταν ο κινητήρας με τα άλλα υποσυστήματα του αεροσκάφους.
Η εξέλιξη έρχεται λιγότερο από ένα χρόνο αφότου ηNASA παρουσίασε το X-59σε μια κοινή τελετή με την Lockheed Martin Skunk Works, την εταιρεία που ανέπτυξε το αεροσκάφος.
Το αεροσκάφος ουσιαστικά αντιπροσωπεύει ένα τολμηρό βήμα στην αποστολή της NASA να κάνει τα υπερηχητικά ταξίδια βιώσιμη επιλογή για εμπορικούς σκοπούς. Στην τελετή αποκάλυψης του αεροσκάφους που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2024, η αναπληρώτρια διαχειριστής της NASAPam Melroyείπε: «Σε λίγα μόλις χρόνια, περάσαμε από μια φιλόδοξη ιδέα στην πραγματικότητα. Το X-59 της NASA θα βοηθήσει στην αλλαγή του τρόπου με τον οποίο ταξιδεύουμε, φέρνοντάς μας πιο κοντά σε πολύ λιγότερο χρόνο».
Το αεροσκάφος, το οποίο έχει έναν μόνο κινητήρα αεριωθουμένων και έχει μήκος 99,7 πόδια και πλάτος 29,5 πόδια,θα πετάξει από έναν μόνο πιλότο.Αναμένεται να έχει σχεδιαστική ερευνητική ταχύτητα 1,4 Mach, ή 925 mph, πετώντας στα 55.000 πόδια.
Ο αγώνας για την υπερηχητική πτήση
Η αναζήτηση για την ανάπτυξη ενός υπερηχητικού αεροσκάφους δεν είναι νέα. Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, η Σοβιετική Ένωση και το Δυτικό Μπλοκ (Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία) είχαν εμπλακεί σε έναν έντονο ανταγωνισμό για να είναι οι πρώτοι που σχεδίασαν και ανέπτυξαν ένα υπερηχητικό αεροσκάφος για εμπορικές πτήσεις.
Ωστόσο, όπως και η πρώτη διαστημική πτήση και ο πρώτος διαστημικός σταθμός, οι Σοβιετικοί κέρδισαν και τον αγώνα για την πρώτη υπερηχητική πτήση. Η Σοβιετική Ένωση ανέπτυξε το Tupolev Tu-144—το πρώτο εμπορικό υπερηχητικό μεταφορικό αεροσκάφος στον κόσμο.
Το σοβιετικό Tu-144 κέρδισε το αγγλο-γαλλικό Concorde στους ουρανούς δύο φορές: έκανε την παρθενική του πτήση στις 31 Δεκεμβρίου 1968 – δύο μήνες πριν από το Concorde – και στη συνέχεια πέτυχε την πρώτη υπερηχητική πτήση του τον Ιούνιο του 1969, νικώντας τον ανταγωνισμό κατά τέσσερις μήνες.
Παρά το γεγονός ότι τα υπερηχητικά αεροπορικά ταξίδια έγιναν πραγματικότητα στα μέσα της δεκαετίας του 1970, τόσο τα προγράμματα Tu-144 όσο και τα προγράμματα Concorde έπρεπε να εγκαταλειφθούν καθώς υπέφεραν από σοβαρά ελαττώματα, ήταν οικονομικά μη βιώσιμα και είχαν φτωχά αρχεία ασφαλείας.
Η NASA μαθαίνει από το Tupolev Tu-144
Το σοβιετικής κατασκευής αεροσκάφος Tupolev Tu-144 αποσύρθηκε από την εμπορική υπηρεσία το 1983. Αυτό θα μπορούσε να ήταν το τέλος του Tu-144 αν δεν ήταν η NASA.
Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, ο Ψυχρός Πόλεμος τελείωσε και για ένα διάστημα υπήρχαν καλές σχέσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Ρωσίας.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η NASA εργαζόταν πάνω στο High-Speed Research Program (HSR) για την ανάπτυξη της δεύτερης γενιάς υπερηχητικών αεροσκαφών. Επειδή η NASA χρειαζόταν υπερηχητικά αεροσκάφη ως πλατφόρμες δοκιμών, επέλεξε το Tu-144.
Η NASA και οι Ρώσοι επιστήμονες ανέπτυξαν μαζί το υπερηχητικό ιπτάμενο εργαστήριο Tu-144LL. Συνολικά, το έργο είχε μεγάλη επιτυχία.
Εννέα πειράματα, συμπεριλαμβανομένων επτά στον αέρα και δύο στο έδαφος, συγκέντρωσαν κρίσιμα δεδομένα πτήσης που ενίσχυσαν τις βάσεις δεδομένων υπερηχητικών πτήσεων των ΗΠΑ και της Ρωσίας. Αυτά τα ερευνητικά δεδομένα βοήθησαν τελικά τη NASA και στο έργο X-59.
Εκτός από τις Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα εργάζεται σε ένα υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος που θα μπορούσε να είναι έτοιμο για την παρθενική του πτήση έως το 2027. Σύμφωνα με αναφορές που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η κινεζική εμπορική αεροδιαστημική εταιρεία που ηγείται του έργου πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμαστική πτήση έκρηξης κινητήρας ramjet.
Παρ’ όλα αυτά, οι ΗΠΑ φαίνεται να πρωτοστατούν στο να κάνουν βιώσιμα τα υπερηχητικά ταξίδια καθώς το X-59 ετοιμάζεται για την πρώτη του πτήση.
Τι είναι το X-59;
Αυτό το πειραματικό αεροσκάφος είναι ένα τολμηρό βήμα στην προσπάθεια της NASA να κάνει τις υπερηχητικές πτήσεις μια εφικτή επιλογή για εμπορική χρήση. Έχει σχεδιαστεί για να επιτυγχάνει ταχύτητες 1,4 φορές μεγαλύτερη από την ταχύτητα του ήχου ή 1.488 χιλιόμετρα/ώρα.
Μια λεπτή, κωνική μύτη, που αποτελεί σχεδόν το ένα τρίτο του συνολικού μήκους του αεροσκάφους, έχει σχεδιαστεί για να διασκορπίζει τα κρουστικά κύματα που συνήθως δημιουργούν διασπαστικές ηχητικές εκρήξεις γύρω από τα υπερηχητικά αεροπλάνα.
Συγκεκριμένα, οι μηχανικοί έχουν λάβει πρόσθετα μέτρα για να ενισχύσουν τις υπερηχητικές δυνατότητες του X-59. Τα παράθυρα που βλέπουν προς τα εμπρός που υπάρχουν συνήθως στα συμβατικά αεροπλάνα έχουν αφαιρεθεί και το πιλοτήριο έχει τοποθετηθεί περίπου στη μέση του μήκους.
Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα της κακής ορατότητας στο πιλοτήριο, το X-59 διαθέτει εξωτερικό σύστημα όρασης. Αυτό το τεχνικό θαύμα, που αποτελείται από κάμερες υψηλής ανάλυσης που τροφοδοτούν μια οθόνη εξαιρετικά υψηλής ανάλυσης, μπορεί δυνητικά να επηρεάσει τα μελλοντικά σχέδια αεροσκαφών αφαιρώντας τα στραμμένα προς τα εμπρός παράθυρα για μηχανολογικά πλεονεκτήματα.
Επιπλέον, η λεία κάτω πλευρά του X-59 και ο επάνω τοποθετημένος κινητήρας δείχνουν τη δέσμευση της NASA να μειώσει τις επιπτώσεις των ηχητικών εκρήξεων. Με τα νέα χαρακτηριστικά και την κομψή σχεδίασή του, το X-59 προσφέρει μια εικόνα για το μέλλον των υπερηχητικών ταξιδιών επιβατών, σηματοδοτώντας μια σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία της αεροπορίας.
Το X-59 θα υποβληθεί στην πρώτη πτήση και στις επόμενες δοκιμές στο εργοστάσιο 42 πριν μεταφερθεί στο Ερευνητικό Κέντρο Πτήσεων Armstrong της NASA κοντά στην αεροπορική βάση Edwards στην Καλιφόρνια.
Η NASA δήλωσε νωρίτερα ότι η πρώτη από τις τρεις φάσεις του έργου QueSST θα τελειώσει μόλις ολοκληρωθεί με επιτυχία η αρχική δοκιμή πτήσης. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης του προγράμματος Quesst, οι πτήσεις πάνω από την αεροπορική βάση Edwards στο υπερηχητικό πεδίο δοκιμών θα χρησιμοποιηθούν για την επικύρωση του σχεδιασμού του πυρήνα.
Το X-59 θα πετάξει πάνω από πολλές περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών καθώς εισέρχεται στην τρίτη φάση, τη Μελέτη Αντίδρασης Κοινότητας.
Τα σχόλια από τους κατοίκους των κοινοτήτων θα συγκεντρώνονται σε όλη αυτή τη φάση, προσφέροντας σημαντικές πληροφορίες για το πώς αντιδρά το κοινό στα χαρακτηριστικά θορύβου του αεροσκάφους. Αν και οι ακριβείς κοινότητες που ορίζονται για αυτό το στάδιο είναι ακόμη άγνωστες, η τρίτη φάση αναμένεται μεταξύ 2025 και 2026.
Στο παρελθόν, η NASA έχει αναφερθεί στη δυνατότητα συμπερίληψης τεσσάρων έως έξι πόλεων που βρίσκονται σε όλη τη χώρα σε αυτή την εκτεταμένη έρευνα.
Ο σκοπός του X-59 είναι να συγκεντρώσει την κοινή γνώμη σχετικά με την αποδοχή αυτού του υπερηχητικού τζετ. Αυτές οι πληροφορίες θα χρησιμοποιηθούν από τις ΗΠΑ και τους διεθνείς ρυθμιστικούς φορείς για την κατάργηση της απαγόρευσης των υπερηχητικών πτήσεων πάνω από την ξηρά. Η τελευταία δοκιμή μετάκαυσης έφερε τη NASA πιο κοντά στην επίτευξη του απώτερου στόχου.
Ρoή Ειδήσεων
Δείτε επίσης
‘);
document.write(‘
if(f>48){
//pancreta
document.write(‘‘);
}else if(f>36){
//lidl
document.write(‘‘);
}else if(f>24){
document.write(‘‘);
}else{
//allianz
document.write(‘‘);
}
document.write(‘
‘);
document.write(‘
if(f>40){
document.write(‘‘);
}else if(f>30){
//metropolitan
document.write(‘‘);
}else if(f>20){
document.write(‘‘);
}else if(f>10){
document.write(‘‘);
}else{
document.write(‘‘);
}
document.write(‘
‘);
‘);
//——
document.write(‘
if(f<10){
//dovalue-finthesis-stegastiko
document.write(‘‘);
}else if(f<20){
//dovalue-finthesis
document.write(‘‘);
}else if(f<30){
document.write(‘‘);
}else if(f<50){
document.write(‘‘);
}else{
document.write(‘‘);
}
document.write(‘
‘);
//—–
//document.write(‘
‘);
//document.write(‘
‘);
document.write(‘
if(f>50){
document.write(‘‘);
}else if(f>35){
document.write(‘‘);
}else if(f>30){
document.write(‘‘);
}else if(f>25){
//eydap
document.write(”)
}else if(f>20){
//depa
var rnd = window.rnd || Math.floor(Math.random()*10e6);
var pid739089 = window.pid739089 || rnd;
var plc739089 = window.plc739089 || 0;
var abkw = window.abkw || ”;
var absrc = ‘https://servedbyadbutler.com/adserve/;ID=179386;size=300×250;setID=739089;type=js;sw=’+screen.width+’;sh=’+screen.height+’;spr=’+window.devicePixelRatio+’;kw=’+abkw+’;pid=’+pid739089+’;place=’+(plc739089++)+’;rnd=’+rnd+”;
document.write(”);
}else if(f>10){
document.write(‘‘);
}else{
//metropolitan
document.write(‘‘);
}
document.write(‘
‘);
//window.scrollTo(0,0);
}else{
//left
document.write(”);
//right
document.write(”);
}