Βάλτε στην ατζέντα και τη μείωση της κρατικής ταλαιπωρίας!
Είθισται στο λυκαυγές κάθε νέου χρόνου να επικρατεί μια αισιοδοξία πως με τη νέα χρονιά όλα θα γίνουν καλύτερα
Είθισται στο λυκαυγές κάθε νέου χρόνου να επικρατεί μια αισιοδοξία πως με τη νέα χρονιά όλα θα γίνουν καλύτερα
23.12.2024, 06:37
Δεν ξέρω τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτή η «επιτελική» ατζέντα και κατά πόσο ακουμπά τις αγωνίες και τα ζητούμενα της κοινωνίας, αλλά όποιος έχει επαφή με τον κόσμο, έξω από τα υπουργικά γραφεία και τα κτίρια εξουσίας, διαπιστώνει πολλές απαιτήσεις, παράπονα και απογοητεύσεις από αυτή την κυβέρνηση. Μια κυβέρνηση που απολαμβάνει ακόμα υψηλή αποδοχή, καθώς επί του παρόντος δεν φαίνεται να απειλείται σοβαρά από κάποιο κόμμα της αντιπολίτευσης. Και είναι μοναδική ευκαιρία τώρα να περάσουν και να γίνουν όλες εκείνες οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές για τον εκσυγχρονισμό του κράτους προς όφελος των πολιτών.
Πέρα όμως από τα μεγαλεπήβολα σχέδια, υπάρχουν πολλά άλλα προβλήματα που ταλανίζουν τον πολίτη και πρέπει να λυθούν – γι’ αυτό και οι αρμόδιοι υπουργοί πρέπει να τραβήξουν αυτιά στους υφισταμένους τους στους διάφορους οργανισμούς και υπηρεσίες. Για παράδειγμα, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση η κατάργηση των ΔΟΥ και της απευθείας επαφής φορολογούμενου και εφοριακού (για ευνόητους λόγους), αλλά από την άλλη προτού γίνει αυτό θα έπρεπε τα συστήματα απρόσκοπτης λειτουργίας της επικοινωνίας να λειτουργούν υποδειγματικά. Αραγε προσπάθησε κάποιος υπουργός να επικοινωνήσει ως απλός πολίτης με το ΚΕΦΟΔΕ και να του απάντησαν στο τηλέφωνο; Εστειλε ποτέ κάποιο mail για να διεκπεραιώσει μια υπόθεσή του και του απάντησαν;
Προσπάθησε να κλείσει κάποιο ραντεβού και να το έκλεισαν μέσα σε εύλογο χρόνο; Γιατί το να κλείσεις για το κοινό τις εφορίες είναι το εύκολο. Το δύσκολο είναι οι πολίτες να απολαμβάνουν γρήγορες και καλύτερες υπηρεσίες – και το κυριότερο να μη μιλούν σε μια ρομποτική μαγνητοσκοπημένη φωνή που σπανίως αντιλαμβάνεται το πρόβλημα και το αίτημα του πολίτη, όταν μάλιστα οι περισσότεροι από εμάς δεν είμαστε εξοικειωμένοι με τις λέξεις-κλειδιά που πρέπει να χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε σε ένα ρομπότ! Το ίδιο και με τις άλλες υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα που έπεσαν σχεδόν βίαια στη θάλασσα της ψηφιακής εποχής και τώρα όλοι μαζί, υπάλληλοι και πολίτες, πρέπει να μάθουμε να κολυμπάμε!
Πέρα όμως από τις κοστοβόρες απαιτήσεις που έχει ο κόσμος, και καλά κάνει, όπως οι αυξήσεις στο εισόδημα, οι καλύτερες υπηρεσίες υγείας, παιδείας και η άνοδος του βιοτικού επιπέδου, υπάρχουν και προβλήματα που δεν απαιτούν χρήμα αλλά ισχυρή βούληση και μεθοδικότητα. Φαντάζομαι θα βλέπουν όλες τις μετρήσεις γνώμης που κατατάσσουν πολύ ψηλά την έλλειψη αισθήματος ασφάλειας από τους πολίτες. Από τη στιγμή που διαθέτουμε ως χώρα τον μεγαλύτερο αριθμό αστυνομικών σε σχέση με τον πληθυσμό μας, δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για τη διαρκώς αυξανόμενη μικρο-εγκληματικότητα. Μπορεί η Αστυνομία να τα ρίχνει στη Δικαιοσύνη που αφήνει ελεύθερους τους διαρρήκτες, τους κλέφτες και τους απατεώνες που συλλαμβάνουν και οι δικαστές στο νομοθετικό πλαίσιο που διαμορφώνεται στη Βουλή, αλλά αυτό δεν αφορά τον πολίτη.
Ο πολίτης έχει απαίτηση από την κυβέρνησή του να λυθούν αυτά τα προβλήματα και να σταματήσει να νιώθει αυτή την ανασφάλεια στον δρόμο, στη γειτονιά, αλλά και μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Οι νόμοι αποσυμφόρησης των φυλακών είναι ποινή για τους νομιμόφρονες πολίτες – κι αυτό πρέπει κάποτε να το καταλάβουν αυτοί που ασκούν την εκτελεστική εξουσία. Καλά τα οραματικά και μεγαλόπνοα σχέδια της ατζέντας του νέου χρόνου, αλλά μερικές φορές είναι προτιμότερο να λυθούν τα απλά καθημερινά προβλήματα -από το κυκλοφοριακό μέχρι τον αστυνομικό της γειτονιάς-, γιατί στο τέλος αυτά θα κρίνουν το ισοζύγιο της τετραετίας και του καταλληλότερου να κυβερνήσει τη χώρα.
23.12.2024, 06:37
Δείτε Επίσης