Vinted: Ένα success story 5 δισ. ευρώ από «δεύτερο χέρι»
H πλατφόρμα πώλησης μεταχειρισμένων προϊόντων Vinted σχεδιάζει να επεκταθεί πέρα από τα προϊόντα των ρούχων, των ηλεκτρονικών ειδών, των βιβλίων, των βιντεοπαιχνιδιών και των βιβλίων.
Η κερδοφόρα λιθουανική νεοφυής επιχείρηση –η πρώτη σε second hand αγορά- ετοιμάζεται να λάβει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των μεταχειρισμένων προϊόντων, επενδύοντας σε ότι και τόσο «σέξι τομείς», όπως οι αποστολές δεμάτων χωρίς προβλήματα, οι έλεγχοι ποιότητας και οι δυνατότητες πληρωμής.
Η δυναμική του second hand
«Το όραμά μας είναι να κάνουμε το second hand… πρώτη επιλογή παγκοσμίως για οποιοδήποτε προϊόν μπορείτε να φανταστείτε», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Τόμας Πλατένγκα στους Financial Times.
«Μακροπρόθεσμα, θα περάσουμε και σε άλλες κατηγορίες», συμπλήρωσε.
Λίγο καιρό πριν, η Vinted, για πρώτη φορά ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 18 εκατ. ευρώ για το 2023, όταν το 2022 είχε κλείσει τη χρονιά με ζημιές 20 εκατ. ευρώ.
Οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 61% σε 596 εκατ. ευρώ το ίδιο έτος.
Σε ένα νέο γύρο χρηματοδότησης ο αμερικανικός όμιλος ιδιωτικών κεφαλαίων TPG αποτίμησε την εταιρεία στα 5 δισ. ευρώ από 3,5 δισ. ευρώ το 2021.
Εντυπωσιακές επιδόσεις
Ο συνεργάτης της TPG, Άντριου Ντόιλ ανέφερε: «Παρακολουθούμε την εταιρεία εδώ και κάποια χρόνια και είχαμε να δούμε τέτοιες μετρήσεις εδώ και πολύ καιρό. Μπορούν να χτίσουν μία καλή επιχείρηση εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες της Gen Z και των millennials σε ότι αφορά τη μόδα. Η υποδομή τους όμως τους επιτρέπει να γίνουν ανταγωνιστικοί και σε άλλα προϊόντα, όπως τα ηλεκτρονικά είδη».
Η αγορά των μεταχειρισμένων προϊόντων είναι αρκετά ευρεία αλλά με πολλές προκλήσεις. Κορυφαία και δημοφιλή brands όπως οι Lego, Ikea, H&M και Zara έχουν μπει σε αυτό τον χώρο, όμως δεν είναι πολύ εύκολη η προσέλκυση των καταναλωτών. Παράλληλα, υπάρχουν πλατφόρμες –αντίστοιχες με τη Vinted- όπως οι Depop και η ThredUp, οι οποίες είναι ζημιογόνες.
Η αποτίμηση της αξίας αποτελεί μια στιγμή αλήθειας για την κάθε εταιρεία κι αυτό γιατί έχει να κάνει με τα οικονομικά, ανέφερε ο Πλατένγκα.
H εκτίμησή του είναι ότι οι πωλήσεις και η κερδοφορία είναι πιθανόν να αυξηθούν φέτος αλλά και το επόμενο έτος, καθώς η Vinted επιχειρεί να μειώσει σε λειτουργικά έξοδά της όπως οι διακομιστές και οι διαδικασίες αποστολής που αφορούν την εταιρεία.
Τα επόμενα σχέδια
Στις δηλώσεις του άφησε να εννοηθεί ότι θα μπορούσε σύντομα η πλατφόρμα να ανοίξει τη συζήτηση για επέκτασή της στις ΗΠΑ. Ήδη λειτουργεί σε 22 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, καθώς και στη Δανία, τη Φιλανδία και τη Ρουμανία.
«Μακροπρόθεσμα, θέλουμε να αποκτήσουμε ένα διεθνές προφίλ. Για την ώρα εστιάζουμε στην Ευρώπη, αυτό όμως σταδιακά θα αλλάξει», ανέφερε ο Πλατένγκα.
Γεννημένος στην Ολλανδία, ο Πλατένγκα εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρείας το 2016 και μέσα σε ένα χρόνο ανέλαβε τα ηνία της start-up, η οποία μέχρι την προηγούμενη χρονιά ήταν ζημιογόνα.
Όταν ανέλαβε, φρόντισε να απλοποιήσει τις διαδικασίες και να ενισχύσει την υπάρχουσα υποδομή της τεχνολογίας, πετυχαίνοντας να δημιουργήσει την πρώτη εταιρεία με έδρα τη Λιθουανία, η οποία το 2019 είχε αποτίμηση 1 δισ. ευρώ.
Όσο για το σενάριο μιας ενδεχόμενης εισαγωγής στο χρηματιστήριο, ανέφερε ότι «είμαστε σε φάση ανοικοδόμησης σε υψηλές ταχύτητες. Σε αυτό το πλαίσιο είμαστε πολύ χαρούμενοι που είμαστε ιδιωτική εταιρεία. Ούτε υπάρχει κάποια πίεση για να γίνουμε δημόσια. Σίγουρα όμως κάποια στιγμή θα το κάνουμε», σημείωσε.
Διαβάστε επίσης:
Hermes: Αύξηση πωλήσεων, κόντρα στην κρίση του κλάδου, για την κατασκευάστρια της τσάντας Birkin
Shein: «Τρέχει» τις διαδικασίες για την εισαγωγή της στο Λονδίνο
Temu-Shein: Νέος πονοκέφαλος από την αυστηρότερη πολιτική των ΗΠΑ για τα φθηνά κινεζικά προϊόντα
H πλατφόρμα πώλησης μεταχειρισμένων προϊόντων Vinted σχεδιάζει να επεκταθεί πέρα από τα προϊόντα των ρούχων, των ηλεκτρονικών ειδών, των βιβλίων, των βιντεοπαιχνιδιών και των βιβλίων.
Η κερδοφόρα λιθουανική νεοφυής επιχείρηση –η πρώτη σε second hand αγορά- ετοιμάζεται να λάβει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των μεταχειρισμένων προϊόντων, επενδύοντας σε ότι και τόσο «σέξι τομείς», όπως οι αποστολές δεμάτων χωρίς προβλήματα, οι έλεγχοι ποιότητας και οι δυνατότητες πληρωμής.
Η δυναμική του second hand
«Το όραμά μας είναι να κάνουμε το second hand… πρώτη επιλογή παγκοσμίως για οποιοδήποτε προϊόν μπορείτε να φανταστείτε», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Τόμας Πλατένγκα στους Financial Times.
«Μακροπρόθεσμα, θα περάσουμε και σε άλλες κατηγορίες», συμπλήρωσε.
Λίγο καιρό πριν, η Vinted, για πρώτη φορά ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 18 εκατ. ευρώ για το 2023, όταν το 2022 είχε κλείσει τη χρονιά με ζημιές 20 εκατ. ευρώ.
Οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 61% σε 596 εκατ. ευρώ το ίδιο έτος.
Σε ένα νέο γύρο χρηματοδότησης ο αμερικανικός όμιλος ιδιωτικών κεφαλαίων TPG αποτίμησε την εταιρεία στα 5 δισ. ευρώ από 3,5 δισ. ευρώ το 2021.
Εντυπωσιακές επιδόσεις
Ο συνεργάτης της TPG, Άντριου Ντόιλ ανέφερε: «Παρακολουθούμε την εταιρεία εδώ και κάποια χρόνια και είχαμε να δούμε τέτοιες μετρήσεις εδώ και πολύ καιρό. Μπορούν να χτίσουν μία καλή επιχείρηση εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες της Gen Z και των millennials σε ότι αφορά τη μόδα. Η υποδομή τους όμως τους επιτρέπει να γίνουν ανταγωνιστικοί και σε άλλα προϊόντα, όπως τα ηλεκτρονικά είδη».
Η αγορά των μεταχειρισμένων προϊόντων είναι αρκετά ευρεία αλλά με πολλές προκλήσεις. Κορυφαία και δημοφιλή brands όπως οι Lego, Ikea, H&M και Zara έχουν μπει σε αυτό τον χώρο, όμως δεν είναι πολύ εύκολη η προσέλκυση των καταναλωτών. Παράλληλα, υπάρχουν πλατφόρμες –αντίστοιχες με τη Vinted- όπως οι Depop και η ThredUp, οι οποίες είναι ζημιογόνες.
Η αποτίμηση της αξίας αποτελεί μια στιγμή αλήθειας για την κάθε εταιρεία κι αυτό γιατί έχει να κάνει με τα οικονομικά, ανέφερε ο Πλατένγκα.
H εκτίμησή του είναι ότι οι πωλήσεις και η κερδοφορία είναι πιθανόν να αυξηθούν φέτος αλλά και το επόμενο έτος, καθώς η Vinted επιχειρεί να μειώσει σε λειτουργικά έξοδά της όπως οι διακομιστές και οι διαδικασίες αποστολής που αφορούν την εταιρεία.
Τα επόμενα σχέδια
Στις δηλώσεις του άφησε να εννοηθεί ότι θα μπορούσε σύντομα η πλατφόρμα να ανοίξει τη συζήτηση για επέκτασή της στις ΗΠΑ. Ήδη λειτουργεί σε 22 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, καθώς και στη Δανία, τη Φιλανδία και τη Ρουμανία.
«Μακροπρόθεσμα, θέλουμε να αποκτήσουμε ένα διεθνές προφίλ. Για την ώρα εστιάζουμε στην Ευρώπη, αυτό όμως σταδιακά θα αλλάξει», ανέφερε ο Πλατένγκα.
Γεννημένος στην Ολλανδία, ο Πλατένγκα εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρείας το 2016 και μέσα σε ένα χρόνο ανέλαβε τα ηνία της start-up, η οποία μέχρι την προηγούμενη χρονιά ήταν ζημιογόνα.
Όταν ανέλαβε, φρόντισε να απλοποιήσει τις διαδικασίες και να ενισχύσει την υπάρχουσα υποδομή της τεχνολογίας, πετυχαίνοντας να δημιουργήσει την πρώτη εταιρεία με έδρα τη Λιθουανία, η οποία το 2019 είχε αποτίμηση 1 δισ. ευρώ.
Όσο για το σενάριο μιας ενδεχόμενης εισαγωγής στο χρηματιστήριο, ανέφερε ότι «είμαστε σε φάση ανοικοδόμησης σε υψηλές ταχύτητες. Σε αυτό το πλαίσιο είμαστε πολύ χαρούμενοι που είμαστε ιδιωτική εταιρεία. Ούτε υπάρχει κάποια πίεση για να γίνουμε δημόσια. Σίγουρα όμως κάποια στιγμή θα το κάνουμε», σημείωσε.
Διαβάστε επίσης:
Hermes: Αύξηση πωλήσεων, κόντρα στην κρίση του κλάδου, για την κατασκευάστρια της τσάντας Birkin
Shein: «Τρέχει» τις διαδικασίες για την εισαγωγή της στο Λονδίνο
Temu-Shein: Νέος πονοκέφαλος από την αυστηρότερη πολιτική των ΗΠΑ για τα φθηνά κινεζικά προϊόντα