Xclusiv: Αυξήθηκαν οι τιμές των φορτηγών πλοίων – Mειώθηκαν οι ναύλοι
«Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του 2024, παρατηρούμε ότι οι τιμές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν αυξηθεί σημαντικά φέτος, φτάνοντας τα υψηλά επίπεδα από έτος σε έτος κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024», αναφέρει στην εβδομαδιαία επισκόπηση του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι στις αρχές του τρίτου τριμήνου 2024, τα Capesize BC 5 και 10 ετών αποτιμήθηκαν σε περίπου 64 εκατ. δολάρια και 45 εκατ. δολάρια mills αντίστοιχα, δηλαδή είναι 17% και 27% αυξημένα σε σύγκριση με τις αρχές Ιανουαρίου 2024.
Ομοίως, τα πλοία Kamsarmaxes ηλικίας 5 και 10 ετών αυξήθηκαν στα 39,5 εκατ. δολάρια και 30 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2024, σχεδόν 18% και 23% υψηλότερα αντίστοιχα από τις τιμές του Ιανουαρίου 2024.
Οι τιμές των πλοίων Ultramax 5 και 10 ετών αυξήθηκαν κατά 19% και 38% από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2024 και ανήλθαν στα 36,2 εκατ. δολάρια και 28,2 εκατ. δολάρια.
Οι τιμές Handysize 5 και 10 ετών έφτασαν επίσης στο υψηλό επίπεδο από έτος σε έτος εντός του τρίτου τριμήνου του 2024 και αποτιμήθηκαν σε περίπου 28,8 εκατομμύρια δολάρια και 21 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα, σχεδόν 7% και 17% υψηλότερες σε σύγκριση με τις αρχές τιμές του Ιανουαρίου 2024.
Ωστόσο, οι προοπτικές για τους ναύλους για τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου έχουν διαφοροποιηθεί, καθώς οι τιμές της αγοράς ξηρού χύδην, εξαιρουμένων των Capesizes, έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους τρεισήμισι μήνες.
Ο Kamsarmax 5 TC Average έκλεισε την εβδομάδα στα 9.951 δολάρια την ημέρα, σχεδόν 35% μειωμένος σε σύγκριση με τις 2 Αυγούστου 2024.
Παρόμοια τάση έχει παρατηρηθεί στο Ultramax 11 TC Average που σήμερα πληρώνει 12.470 δολάρια την ημέρα, μειωμένα κατά 26% σε σύγκριση με αρχές Αυγούστου 2024, ενώ το Handysize 7 TC Average έχει χάσει περίπου 12% κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου και έκλεισε την εβδομάδα στα 12.079 δολάρια την ημέρα.
Το Capesize 5 TC Average, που χαρακτηρίζεται από την αστάθεια του, πληρώνει επί του παρόντος 21.778 δολάρια την ημέρα, αυξημένο κατά 13% από τα επίπεδα των αρχών Αυγούστου 2024 και αντιστρέφοντας μια πτώση από 14.811 δολάρια την ημέρα στα τέλη Οκτωβρίου 2024.
Η αποδυνάμωση των ναύλων χρονοναύλωσης οδήγησε σε διόρθωση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων, ειδικά για τα Kamsarmax, Ultramax και Handysize 5 ετών και 10 ετών, τα οποία σημείωσαν μείωση των τιμών κατά 5% έως 17%.
Αναλυτικότερα, οι τιμές της Kamsarmax έχουν πληγεί περισσότερο, με πτώση 13% για τα πλοία ηλικίας 5 ετών και πτώση 17% για πλοία 10ετίας από την κορύφωσή τους στο τρίτο τρίμηνο.
Οι τιμές Handysize μειώθηκαν κατά 8% για πλοία 5ετίας και 10% για πλοία 10ετίας. Εν τω μεταξύ, οι τιμές του Ultramax μειώθηκαν κατά 5% για τα πλοία ηλικίας 5 ετών και κατά 13% για τα πλοία 10 ετών από την κορύφωσή τους στο τρίτο τρίμηνο. Το τμήμα Capesize, αν και ασταθές, έχει επιδείξει ανθεκτικότητα σε σύγκριση με άλλα τμήματα, με τις τιμές 5 και 10 ετών να παραμένουν σταθερές από την κορυφή του τρίτου τριμήνου.
Αυτή την εβδομάδα, είδαμε μια πληθώρα πλοίων να έρχονται στην αγορά πωλήσεων, τονίζει η Xclusiv και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι τομείς Capesize και Ultramax/Supramax ήταν αρκετά ενεργοί, με 6 πλοία σε αυτές τις κατηγορίες να βγαίνουν προς πώληση.
Διαβάστε επίσης:
Διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου: Με red flags και ερωτήματα για τον ΑΔΜΗΕ η προκαταρκτική αξιολόγηση
Γιατί οι αγορές είδαν με καλό μάτι την επιλογή του Μπέσεντ για το ΥΠΟΙΚ των ΗΠΑ
«Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του 2024, παρατηρούμε ότι οι τιμές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν αυξηθεί σημαντικά φέτος, φτάνοντας τα υψηλά επίπεδα από έτος σε έτος κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024», αναφέρει στην εβδομαδιαία επισκόπηση του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι στις αρχές του τρίτου τριμήνου 2024, τα Capesize BC 5 και 10 ετών αποτιμήθηκαν σε περίπου 64 εκατ. δολάρια και 45 εκατ. δολάρια mills αντίστοιχα, δηλαδή είναι 17% και 27% αυξημένα σε σύγκριση με τις αρχές Ιανουαρίου 2024.
Ομοίως, τα πλοία Kamsarmaxes ηλικίας 5 και 10 ετών αυξήθηκαν στα 39,5 εκατ. δολάρια και 30 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2024, σχεδόν 18% και 23% υψηλότερα αντίστοιχα από τις τιμές του Ιανουαρίου 2024.
Οι τιμές των πλοίων Ultramax 5 και 10 ετών αυξήθηκαν κατά 19% και 38% από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2024 και ανήλθαν στα 36,2 εκατ. δολάρια και 28,2 εκατ. δολάρια.
Οι τιμές Handysize 5 και 10 ετών έφτασαν επίσης στο υψηλό επίπεδο από έτος σε έτος εντός του τρίτου τριμήνου του 2024 και αποτιμήθηκαν σε περίπου 28,8 εκατομμύρια δολάρια και 21 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα, σχεδόν 7% και 17% υψηλότερες σε σύγκριση με τις αρχές τιμές του Ιανουαρίου 2024.
Ωστόσο, οι προοπτικές για τους ναύλους για τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου έχουν διαφοροποιηθεί, καθώς οι τιμές της αγοράς ξηρού χύδην, εξαιρουμένων των Capesizes, έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους τρεισήμισι μήνες.
Ο Kamsarmax 5 TC Average έκλεισε την εβδομάδα στα 9.951 δολάρια την ημέρα, σχεδόν 35% μειωμένος σε σύγκριση με τις 2 Αυγούστου 2024.
Παρόμοια τάση έχει παρατηρηθεί στο Ultramax 11 TC Average που σήμερα πληρώνει 12.470 δολάρια την ημέρα, μειωμένα κατά 26% σε σύγκριση με αρχές Αυγούστου 2024, ενώ το Handysize 7 TC Average έχει χάσει περίπου 12% κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου και έκλεισε την εβδομάδα στα 12.079 δολάρια την ημέρα.
Το Capesize 5 TC Average, που χαρακτηρίζεται από την αστάθεια του, πληρώνει επί του παρόντος 21.778 δολάρια την ημέρα, αυξημένο κατά 13% από τα επίπεδα των αρχών Αυγούστου 2024 και αντιστρέφοντας μια πτώση από 14.811 δολάρια την ημέρα στα τέλη Οκτωβρίου 2024.
Η αποδυνάμωση των ναύλων χρονοναύλωσης οδήγησε σε διόρθωση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων, ειδικά για τα Kamsarmax, Ultramax και Handysize 5 ετών και 10 ετών, τα οποία σημείωσαν μείωση των τιμών κατά 5% έως 17%.
Αναλυτικότερα, οι τιμές της Kamsarmax έχουν πληγεί περισσότερο, με πτώση 13% για τα πλοία ηλικίας 5 ετών και πτώση 17% για πλοία 10ετίας από την κορύφωσή τους στο τρίτο τρίμηνο.
Οι τιμές Handysize μειώθηκαν κατά 8% για πλοία 5ετίας και 10% για πλοία 10ετίας. Εν τω μεταξύ, οι τιμές του Ultramax μειώθηκαν κατά 5% για τα πλοία ηλικίας 5 ετών και κατά 13% για τα πλοία 10 ετών από την κορύφωσή τους στο τρίτο τρίμηνο. Το τμήμα Capesize, αν και ασταθές, έχει επιδείξει ανθεκτικότητα σε σύγκριση με άλλα τμήματα, με τις τιμές 5 και 10 ετών να παραμένουν σταθερές από την κορυφή του τρίτου τριμήνου.
Αυτή την εβδομάδα, είδαμε μια πληθώρα πλοίων να έρχονται στην αγορά πωλήσεων, τονίζει η Xclusiv και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι τομείς Capesize και Ultramax/Supramax ήταν αρκετά ενεργοί, με 6 πλοία σε αυτές τις κατηγορίες να βγαίνουν προς πώληση.
Διαβάστε επίσης:
Διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου: Με red flags και ερωτήματα για τον ΑΔΜΗΕ η προκαταρκτική αξιολόγηση
Γιατί οι αγορές είδαν με καλό μάτι την επιλογή του Μπέσεντ για το ΥΠΟΙΚ των ΗΠΑ