Xclusiv: Παραγγέλθηκαν 562 δεξαμενόπλοια – Υψηλή κερδοφορία για τα τάνκερ παρά τις διακυμάνσεις
Η αγορά δεξαμενόπλοιων το 2024 επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, επιτυγχάνοντας σταθερή κερδοφορία εν μέσω σημαντικής αστάθειας της αγοράς σε διάφορες κατηγορίες πλοίων.
Στην επισκόπηση του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, αναφέρει ότι αντλώντας πληροφορίες από τα δεδομένα TCE του Baltic Exchange, στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, παρατηρούμε ότι τα μεγαλύτερα πλοία έχουν κορυφαία κέρδη στις αρχές του έτους.
Τα VLCC που ξεκίνησαν δυναμικά το 2024, έφτασαν στο ζενίθ τους στις 16 Φεβρουαρίου με ναύλο TCE 65.537 δολάρια την ημέρα. Ωστόσο, η κατηγορία αυτή των πλοίων, γνώρισε έκτοτε μια σταδιακή πτώση, επί του παρόντος (18 Δεκεμβρίου) στα 24.357 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας τόσο μείωση 19% από την αρχή του έτους, όσο και το χαμηλότερο σημείο του τμήματος το 2024.
Τα τάνκερ Suezmax ακολούθησαν παρόμοια διαδρομή, φτάνοντας στο απόγειό τους ακόμη και νωρίτερα από τα VLCC με τις τιμές TCE να αγγίζουν τα 67.219 την ημέρα στις 17 Ιανουαρίου.
Τα πλοία αυτά αντιμετώπισαν τις προκλήσεις την περίοδο Σεπτεμβρίου, αγγίζοντας το χαμηλό των 22.224 δολάρια την ημέρα στις 6 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, επιδεικνύοντας αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, οι ναύλοι έχουν έκτοτε ανάκαμψη και επί του παρόντος ανέρχονται στα 28.289 δολάρια την ημέρα, ενώ αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 44% από την αρχή του έτους, είναι σημαντικά 27% πάνω από το χαμηλότερο σημείο του έτους.
Το τμήμα Aframax έχει επιδείξει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα δυναμική, δεδομένου ότι έφθασαν στο εντυπωσιακό ανώτατο όριο των 79.979 δολάρια την ημέρα στις 16 Ιανουαρίου, οι ναύλοι παρουσίασαν σημαντική διόρθωση, φθάνοντας στα 19.954 δολάρια την ημέρα στις 25 Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, τα πλοία της κατηγορίας αυτής, έχουν δείξει ισχυρή ανάκαμψη, με ναύλους στα 36.160 δολάρια την ημέρα, αν και αυτό είναι 22 % χαμηλότερη από την αρχή του έτους, αντιπροσωπεύει μια εντυπωσιακή αύξηση 81% από το χαμηλότερο σημείο του έτους.
Η αγορά καθαρών δεξαμενόπλοιων έχει ακολουθήσει μια ιστορία δύο περιόδων. Το τμήμα MR του Ατλαντικού έχει εξαιρετική απόδοση, επί του παρόντος και διαπραγματεύεται στα 37.300 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας αύξηση 34% από την αρχή του έτους.
Το τμήμα έφτασε στο αποκορύφωμά του των 53.372 δολάρια την ημέρα στις 31 Μαΐου και, παρόλο που άγγιξε το χαμηλό των 15.694 δολαρίων την ημέρα στις 30 Σεπτεμβρίου, ανέκαμψε εντυπωσιακά σε επίπεδα 138% πάνω από το χαμηλότερο σημείο του έτους.
Αντίθετα, η αγορά MR του Ειρηνικού έχει αντιμετωπίσει περισσότερες προκλήσεις. Οι τρέχουσες τιμές των 16.415 δολαρίων ημέρα αντιπροσωπεύουν μείωση 42% από την αρχή του έτους.
Ενώ τα πλοία σημείωσαν εντυπωσιακά ύψη 59.894 δολάρια την ημέρα στις 31 Ιανουαρίου, αργότερα γνώρισε σημαντική ύφεση, φτάνοντας στο χαμηλότερο σημείο των 11.218 δολάρια την ημέρα στις 5 Νοεμβρίου.
Οι ναύλοι σήμερα, ενώ είναι 46% πάνω από το χαμηλότερο σημείο του έτους, αντικατοπτρίζουν τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο αυτή την περιοχή. Αυτή η διαφορετική απόδοση μεταξύ των τμημάτων και των περιοχών υπογραμμίζει τη σύνθετη δυναμική που επικρατεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, με κάθε τμήμα να ανταποκρίνεται διαφορετικά στις δυνάμεις της αγοράς, διατηρώντας παράλληλα συνολικά επίπεδα κερδοφορίας.
Τα πλοία MR2 ήταν ο κύριος μοχλός της δραστηριότητας των δεξαμενόπλοιων S&P, υπεύθυνα για σχεδόν περισσότερο από το ένα τρίτο όλων των πωλήσεων. Το τμήμα Aframax/LR2 έρχεται δεύτερο, με 61 πωλήσεις, 33 από τις οποίες ήταν δεξαμενόπλοια προϊόντων.
Η αυξανόμενη προτίμηση για καθαρές επιλογές συναλλαγών έχει ενισχύσει σημαντικά τη ζήτηση για πλοία MR2/LR2. Η ευελιξία τους στο χειρισμό των διαφορετικών φορτίων τα καθιστά ελκυστικά σε μια μεγάλη ποικιλία αποστολέων και εμπόρων.
Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2024, έγιναν 562 παραγγελίες νεότευκτων. Ωστόσο, μόνο το 7% αυτών των εντολών υπογράφηκε το τέταρτο τρίμηνο μέχρι στιγμής. Το δεύτερο τρίμηνο του 2024 σημειώθηκε ο υψηλότερος αριθμός παραγγελιών νεότευκτων για το έτος, με 259 παραγγελίες.
Ωστόσο, από το τρίτο τρίμηνο, παρατηρήσαμε μείωση στον αριθμό των παραγγελιών. Ένας λόγος που μπορεί να εξηγήσει τη μείωση της δραστηριότητας νεότευκτων είναι η διαθεσιμότητα χρονοθυρίδων ναυπηγείων και τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των πλοίων που βρίσκονται υπό κατασκευή. Περίπου το 13% των 562 δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν το 2024 έχει προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2028 ή αργότερα.
Διαβάστε επισης
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 4, 22 εκατ. δολάρια
Λιμάνι Σαγκάης: Το πρώτο παγκοσμίως με ετήσια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων άνω των 50 εκατ. ευρώ
Αυξήσεις – σοκ στην ακτοπλοΐα: Έως 10%-15% για Αιγαίο και Κρήτη, από 12% έως 30% για Αδριατική!
Η αγορά δεξαμενόπλοιων το 2024 επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, επιτυγχάνοντας σταθερή κερδοφορία εν μέσω σημαντικής αστάθειας της αγοράς σε διάφορες κατηγορίες πλοίων.
Στην επισκόπηση του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, αναφέρει ότι αντλώντας πληροφορίες από τα δεδομένα TCE του Baltic Exchange, στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, παρατηρούμε ότι τα μεγαλύτερα πλοία έχουν κορυφαία κέρδη στις αρχές του έτους.
Τα VLCC που ξεκίνησαν δυναμικά το 2024, έφτασαν στο ζενίθ τους στις 16 Φεβρουαρίου με ναύλο TCE 65.537 δολάρια την ημέρα. Ωστόσο, η κατηγορία αυτή των πλοίων, γνώρισε έκτοτε μια σταδιακή πτώση, επί του παρόντος (18 Δεκεμβρίου) στα 24.357 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας τόσο μείωση 19% από την αρχή του έτους, όσο και το χαμηλότερο σημείο του τμήματος το 2024.
Τα τάνκερ Suezmax ακολούθησαν παρόμοια διαδρομή, φτάνοντας στο απόγειό τους ακόμη και νωρίτερα από τα VLCC με τις τιμές TCE να αγγίζουν τα 67.219 την ημέρα στις 17 Ιανουαρίου.
Τα πλοία αυτά αντιμετώπισαν τις προκλήσεις την περίοδο Σεπτεμβρίου, αγγίζοντας το χαμηλό των 22.224 δολάρια την ημέρα στις 6 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, επιδεικνύοντας αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, οι ναύλοι έχουν έκτοτε ανάκαμψη και επί του παρόντος ανέρχονται στα 28.289 δολάρια την ημέρα, ενώ αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 44% από την αρχή του έτους, είναι σημαντικά 27% πάνω από το χαμηλότερο σημείο του έτους.
Το τμήμα Aframax έχει επιδείξει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα δυναμική, δεδομένου ότι έφθασαν στο εντυπωσιακό ανώτατο όριο των 79.979 δολάρια την ημέρα στις 16 Ιανουαρίου, οι ναύλοι παρουσίασαν σημαντική διόρθωση, φθάνοντας στα 19.954 δολάρια την ημέρα στις 25 Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, τα πλοία της κατηγορίας αυτής, έχουν δείξει ισχυρή ανάκαμψη, με ναύλους στα 36.160 δολάρια την ημέρα, αν και αυτό είναι 22 % χαμηλότερη από την αρχή του έτους, αντιπροσωπεύει μια εντυπωσιακή αύξηση 81% από το χαμηλότερο σημείο του έτους.
Η αγορά καθαρών δεξαμενόπλοιων έχει ακολουθήσει μια ιστορία δύο περιόδων. Το τμήμα MR του Ατλαντικού έχει εξαιρετική απόδοση, επί του παρόντος και διαπραγματεύεται στα 37.300 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας αύξηση 34% από την αρχή του έτους.
Το τμήμα έφτασε στο αποκορύφωμά του των 53.372 δολάρια την ημέρα στις 31 Μαΐου και, παρόλο που άγγιξε το χαμηλό των 15.694 δολαρίων την ημέρα στις 30 Σεπτεμβρίου, ανέκαμψε εντυπωσιακά σε επίπεδα 138% πάνω από το χαμηλότερο σημείο του έτους.
Αντίθετα, η αγορά MR του Ειρηνικού έχει αντιμετωπίσει περισσότερες προκλήσεις. Οι τρέχουσες τιμές των 16.415 δολαρίων ημέρα αντιπροσωπεύουν μείωση 42% από την αρχή του έτους.
Ενώ τα πλοία σημείωσαν εντυπωσιακά ύψη 59.894 δολάρια την ημέρα στις 31 Ιανουαρίου, αργότερα γνώρισε σημαντική ύφεση, φτάνοντας στο χαμηλότερο σημείο των 11.218 δολάρια την ημέρα στις 5 Νοεμβρίου.
Οι ναύλοι σήμερα, ενώ είναι 46% πάνω από το χαμηλότερο σημείο του έτους, αντικατοπτρίζουν τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο αυτή την περιοχή. Αυτή η διαφορετική απόδοση μεταξύ των τμημάτων και των περιοχών υπογραμμίζει τη σύνθετη δυναμική που επικρατεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, με κάθε τμήμα να ανταποκρίνεται διαφορετικά στις δυνάμεις της αγοράς, διατηρώντας παράλληλα συνολικά επίπεδα κερδοφορίας.
Τα πλοία MR2 ήταν ο κύριος μοχλός της δραστηριότητας των δεξαμενόπλοιων S&P, υπεύθυνα για σχεδόν περισσότερο από το ένα τρίτο όλων των πωλήσεων. Το τμήμα Aframax/LR2 έρχεται δεύτερο, με 61 πωλήσεις, 33 από τις οποίες ήταν δεξαμενόπλοια προϊόντων.
Η αυξανόμενη προτίμηση για καθαρές επιλογές συναλλαγών έχει ενισχύσει σημαντικά τη ζήτηση για πλοία MR2/LR2. Η ευελιξία τους στο χειρισμό των διαφορετικών φορτίων τα καθιστά ελκυστικά σε μια μεγάλη ποικιλία αποστολέων και εμπόρων.
Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2024, έγιναν 562 παραγγελίες νεότευκτων. Ωστόσο, μόνο το 7% αυτών των εντολών υπογράφηκε το τέταρτο τρίμηνο μέχρι στιγμής. Το δεύτερο τρίμηνο του 2024 σημειώθηκε ο υψηλότερος αριθμός παραγγελιών νεότευκτων για το έτος, με 259 παραγγελίες.
Ωστόσο, από το τρίτο τρίμηνο, παρατηρήσαμε μείωση στον αριθμό των παραγγελιών. Ένας λόγος που μπορεί να εξηγήσει τη μείωση της δραστηριότητας νεότευκτων είναι η διαθεσιμότητα χρονοθυρίδων ναυπηγείων και τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των πλοίων που βρίσκονται υπό κατασκευή. Περίπου το 13% των 562 δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν το 2024 έχει προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2028 ή αργότερα.
Διαβάστε επισης
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 4, 22 εκατ. δολάρια
Λιμάνι Σαγκάης: Το πρώτο παγκοσμίως με ετήσια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων άνω των 50 εκατ. ευρώ
Αυξήσεις – σοκ στην ακτοπλοΐα: Έως 10%-15% για Αιγαίο και Κρήτη, από 12% έως 30% για Αδριατική!