Συνέδριο Capital Link: Τιμήθηκε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι
Η ναυτιλιακή κοινότητα που από το πρωί συμμετέχει στο συνέδριο της Capitallink, που διεξάγεται σε ξενοδοχείο της Αθήνας, χειροκρότησε εντόνως και με ενθουσιασμό τον Εμανουέλε Γκριμάλντι όταν η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, τον βράβευσε με το «2024 Maritime Sustainability Award».
Επισημαίνεται ότι ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, επικεφαλής της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας της Νάπολι, επενδύει συνεχώς στην Ελλάδα, δεδομένου ότι ήδη έχει αποκτήσει τις “Μινωικές Γραμμές” και την πλειοψηφία των Οργανισμών Λιμένων Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου Κρήτης.
Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, ο οποίος είναι και πρόεδρος του ICS, μίλησε στο συνέδριο και αναφέρθηκε στην ανάγκη προώθησης παγκόσμιων οικονομικών μέτρων για την αύξηση της παραγωγής και χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, αλλά και για τις γεωπολιτικές συγκρούσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων.
Εμανουέλε Γκριμάλντι
Ειδικότερα για τους ναυτικούς που στελεχώνουν τα πλοία είπε: “Οι ζωές των ναυτικών μας βρίσκονται υπό καθημερινή απειλή την ίδια ώρα που απλά κάνουν τη δουλειά τους. Δυστυχώς η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να είναι ασταθής” και τόνισε ότι είναι απαράδεκτες οι επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων και εξεδήλωσε την αγωνία του για το γεγονός ότι έχουν περάσει πάνω από δέκα μήνες από την ομηρία των ναυτικών του «Galaxy Leader».
Επίσης, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι αναφέρθηκε και στον προστατευτισμό και τόνισε ότι η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει «συλλογική και προληπτική δράση» για να αντιμετωπίσει τους κινδύνους από την επέκταση του.
“Η ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της MEPC 82” επισήμανε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι και πρόσθεσε: “χρειαζόμαστε ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές”.
Προηγουμένως, έγινε διεξοδική συζήτηση για τα ναυτιλιακά καύσιμα.
O δρ. Γιώργος Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου επικεντρώθηκε στην ανάγκη περιορισμού των καυσίμων και τόνισε ότι είναι αδύνατον να αναπτυχθούν υποδομές για όλα τα καύσιμα τα οποία δυνητικά μπορούν να αποτελέσουν λύση στην πρόκληση αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Πρόσθεσε επίσης ότι οι ελλιπείς υποδομές δεν είναι πρόκληση μονάχα λόγω του κόστους και του χρόνου κατασκευής τους αλλά και αποφασιστικά επηρεάζουν τη βιωσιμότητα των προμηθευτών καυσίμων και έκρινε ότι είναι αναγκαίο να καταλήξουμε σε ένα καύσιμο.
Ο Γιώργος Σαρόγλου, πρόεδρος και COO της Tsakos Energy Navigation διατύπωσε την άποψη ότι το LNG θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στους στόχους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, όμως, στη σημερινή συγκυρία δεν διαθέτει εκτενείς υποδομές, όπως το fuel oil και συνεπώς απαιτούνται επενδύσεις για την ανάπτυξή τους.
Υποστήριξε επίσης ότι η tramp ναυτιλία θα εστιαστεί στις προοπτικές του LNG διότι οι προοπτικές άμεσης υιοθέτησης άλλων καυσίμων είναι περιορισμένες και συμπλήρωσε:
“Η tramp ναυτιλία διαφέρει σημαντικά από την liner και υπογράμμισε ότι η liner ναυτιλία έχει καθορισμένα routes και συνεπώς υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στη σύναψη συμφωνιών ανεφοδιασμού πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα, καθώς υπάρχει και μεγαλύτερος έλεγχος αναφορικά με τον λιμένα που θα χρειαστεί να ανεφοδιαστεί το πλοίο”.
Ο Βασίλειος Πετούσης, Energy & Sustainability Manager της Seanergy Maritime Holdings Corp, τόνισε ότι τα βιοκαύσιμα συνιστούν επιλογή για την βραχυπρόθεσμη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, αλλά κατά κύριο λόγο συνιστούν εναλλακτικό καύσιμο διότι δεν θα υπάρχουν οι απαιτούμενες ποσότητες στο μέλλον.
Ο Κώστας Πολυδάκης, CEO της MM Marine και Head of Shipping, της Minerva Bunkering, επικεντρώθηκε στα χαρακτηριστικά που καθορίζουν τις προοπτικές ενός κόμβου ανεφοδιασμού καυσίμων και τόνισε ότι υπάρχουν τρεις προοπτικές: πρώτον, ισχυρή ναυτιλιακή κίνηση, δηλαδή μεγάλος όγκος μεταφερόμενων φορτίων, δεύτερον, φθηνό εμπόρευμα, δηλαδή τιμές καυσίμων και τρίτον, αποδοτικές αλυσίδες εφοδιασμού.
Ο Κωνσταντίνος Καπετανάκης, Bunker Director της Star Bulk Carriers, υπογράμμισε ότι η προμήθεια βιοκαυσίμων δεν είναι ιδιαίτερη πρόκληση και το δυσκολότερο είναι να βρεθούν οι απαραίτητες ποσότητες τη σωστή στιγμή και συνεπώς η ναυτιλία θα χρειαστεί να βασιστεί σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια και όχι στη spot αγορά. Ο Κ. Καπετανάκης, διαφώνησε με τον Γ. Πατέρα και υποστήριξε ότι δεν θα υπάρξει άμεσα ένα κυρίαρχο καύσιμο και συνεπώς θα πρέπει η ναυτιλία να παραμείνει εστιασμένη σε ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων, δίχως να αποκλείει κανένα από αυτά.
Διαβάστε επίσης:
ΟΗΕ-Μέριλ Στριπ: «Ενας σκίουρος έχει περισσότερα δικαιώματα» από ένα κορίτσι στο Αφγανιστάν
Η ναυτιλιακή κοινότητα που από το πρωί συμμετέχει στο συνέδριο της Capitallink, που διεξάγεται σε ξενοδοχείο της Αθήνας, χειροκρότησε εντόνως και με ενθουσιασμό τον Εμανουέλε Γκριμάλντι όταν η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, τον βράβευσε με το «2024 Maritime Sustainability Award».
Επισημαίνεται ότι ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, επικεφαλής της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας της Νάπολι, επενδύει συνεχώς στην Ελλάδα, δεδομένου ότι ήδη έχει αποκτήσει τις “Μινωικές Γραμμές” και την πλειοψηφία των Οργανισμών Λιμένων Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου Κρήτης.
Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, ο οποίος είναι και πρόεδρος του ICS, μίλησε στο συνέδριο και αναφέρθηκε στην ανάγκη προώθησης παγκόσμιων οικονομικών μέτρων για την αύξηση της παραγωγής και χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, αλλά και για τις γεωπολιτικές συγκρούσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων.
Εμανουέλε Γκριμάλντι
Ειδικότερα για τους ναυτικούς που στελεχώνουν τα πλοία είπε: “Οι ζωές των ναυτικών μας βρίσκονται υπό καθημερινή απειλή την ίδια ώρα που απλά κάνουν τη δουλειά τους. Δυστυχώς η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να είναι ασταθής” και τόνισε ότι είναι απαράδεκτες οι επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων και εξεδήλωσε την αγωνία του για το γεγονός ότι έχουν περάσει πάνω από δέκα μήνες από την ομηρία των ναυτικών του «Galaxy Leader».
Επίσης, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι αναφέρθηκε και στον προστατευτισμό και τόνισε ότι η ναυτιλιακή κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει «συλλογική και προληπτική δράση» για να αντιμετωπίσει τους κινδύνους από την επέκταση του.
“Η ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της MEPC 82” επισήμανε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι και πρόσθεσε: “χρειαζόμαστε ρεαλιστικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές”.
Προηγουμένως, έγινε διεξοδική συζήτηση για τα ναυτιλιακά καύσιμα.
O δρ. Γιώργος Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου επικεντρώθηκε στην ανάγκη περιορισμού των καυσίμων και τόνισε ότι είναι αδύνατον να αναπτυχθούν υποδομές για όλα τα καύσιμα τα οποία δυνητικά μπορούν να αποτελέσουν λύση στην πρόκληση αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Πρόσθεσε επίσης ότι οι ελλιπείς υποδομές δεν είναι πρόκληση μονάχα λόγω του κόστους και του χρόνου κατασκευής τους αλλά και αποφασιστικά επηρεάζουν τη βιωσιμότητα των προμηθευτών καυσίμων και έκρινε ότι είναι αναγκαίο να καταλήξουμε σε ένα καύσιμο.
Ο Γιώργος Σαρόγλου, πρόεδρος και COO της Tsakos Energy Navigation διατύπωσε την άποψη ότι το LNG θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στους στόχους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, όμως, στη σημερινή συγκυρία δεν διαθέτει εκτενείς υποδομές, όπως το fuel oil και συνεπώς απαιτούνται επενδύσεις για την ανάπτυξή τους.
Υποστήριξε επίσης ότι η tramp ναυτιλία θα εστιαστεί στις προοπτικές του LNG διότι οι προοπτικές άμεσης υιοθέτησης άλλων καυσίμων είναι περιορισμένες και συμπλήρωσε:
“Η tramp ναυτιλία διαφέρει σημαντικά από την liner και υπογράμμισε ότι η liner ναυτιλία έχει καθορισμένα routes και συνεπώς υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στη σύναψη συμφωνιών ανεφοδιασμού πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα, καθώς υπάρχει και μεγαλύτερος έλεγχος αναφορικά με τον λιμένα που θα χρειαστεί να ανεφοδιαστεί το πλοίο”.
Ο Βασίλειος Πετούσης, Energy & Sustainability Manager της Seanergy Maritime Holdings Corp, τόνισε ότι τα βιοκαύσιμα συνιστούν επιλογή για την βραχυπρόθεσμη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, αλλά κατά κύριο λόγο συνιστούν εναλλακτικό καύσιμο διότι δεν θα υπάρχουν οι απαιτούμενες ποσότητες στο μέλλον.
Ο Κώστας Πολυδάκης, CEO της MM Marine και Head of Shipping, της Minerva Bunkering, επικεντρώθηκε στα χαρακτηριστικά που καθορίζουν τις προοπτικές ενός κόμβου ανεφοδιασμού καυσίμων και τόνισε ότι υπάρχουν τρεις προοπτικές: πρώτον, ισχυρή ναυτιλιακή κίνηση, δηλαδή μεγάλος όγκος μεταφερόμενων φορτίων, δεύτερον, φθηνό εμπόρευμα, δηλαδή τιμές καυσίμων και τρίτον, αποδοτικές αλυσίδες εφοδιασμού.
Ο Κωνσταντίνος Καπετανάκης, Bunker Director της Star Bulk Carriers, υπογράμμισε ότι η προμήθεια βιοκαυσίμων δεν είναι ιδιαίτερη πρόκληση και το δυσκολότερο είναι να βρεθούν οι απαραίτητες ποσότητες τη σωστή στιγμή και συνεπώς η ναυτιλία θα χρειαστεί να βασιστεί σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια και όχι στη spot αγορά. Ο Κ. Καπετανάκης, διαφώνησε με τον Γ. Πατέρα και υποστήριξε ότι δεν θα υπάρξει άμεσα ένα κυρίαρχο καύσιμο και συνεπώς θα πρέπει η ναυτιλία να παραμείνει εστιασμένη σε ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων, δίχως να αποκλείει κανένα από αυτά.
Διαβάστε επίσης:
ΟΗΕ-Μέριλ Στριπ: «Ενας σκίουρος έχει περισσότερα δικαιώματα» από ένα κορίτσι στο Αφγανιστάν